Annons:
Etikettövrigt
Läst 4891 ggr
[Memento Mori]
2013-09-17 20:03

Vad gör era husdjur lite extra speciella?

Har ni några berättelser, bilder eller filmklipp om era husdjur som beskriver deras personlighet lite grann? 

Någon som har en lite unik sovställning eller helt enkelt är knasig som de flesta av mina djur så posta det gärna här. 😉

Annons:
Itchy
2013-09-17 20:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

jag har en kanin här hemma som är full av liv och hyss, och som ibland är lite för smart för sitt eget bästa :P

min lilla Dobby.

jag behöver kanske inte berätta vad som gör henne knasig, det räcker med att se hur hon ser ut :P

You can't spell Bitchy without Itchy

[Memento Mori]
2013-09-17 20:15
#2

#1 Aww.. Jag har faktiskt smygkollat på en del bilder av henne på Kanin iFokus, du får passa dig så jag inte kidnappar henne. Skämtar

Skämt åsido, tycker det är jättebra att Dobby har kommit till någon som har så bra hand om henne och verkar veta en hel del om nakendjur. Glad

Intehärutandär
2013-09-17 21:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Jag har en hund som går på bakbenen - mycket. Och då menar jag inte att sträcka sig emot bordet för något gott och hålla i sig. Utan stå och runt på bakbenen så folk pekar förundrat. Mormor kunde inte förstå hur de små benen kunde hålla honom uppe - men han har ordentliga lår- & rumpmuskler. 😃

Sedan är han en riktig gosis, som ska komma och lägga huvudet emot mitt bröst då han vill mysa - eller om han vill be om förlåtelse för han gjort hyss.

[RedHood]
2013-09-18 13:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Min guldhamster vid namn Mewtwo skulle jag nog säga är väldigt speciell. När jag åkte iväg och skulle hämta hem henne så tänkte jag bara att jag skulle skaffa en hamster som var lugn och inte alls så sprallig. Men när jag väl kom fram och fick se henne så fastnade jag. Åh så underbar hon var…. men dock så kan jag inte säga att det började så bra haha. Det första som händer är att hon hoppar ut ur mina händer och springer iväg. Klart hon var ju livrädd!

Den första tiden var jag så rädd att hon skulle ha skadat sig men som tur var så hade hon inte det. Det tog ett väldigt långt tag men till slut så blev vi bra vänner till snart bästa vänner.

Hon har smitit ut från sin bur 3 gånger på 6 månader men jag har alltid fått tag på henne. Hennes djurinstinkter aktiveras väldigt fort. Och varje gång hon ska vakna så tar det ungefär 15-20 minuter för henne att känna igen mig. Sedan efter dessa minuter så kan hon inte sluta jaga efter mig. Så fort hon ser min skugga eller hör min röst så försöker hon leta efter mig.

Egentligen kan jag inte riktigt säga varför hon är så speciell men hon är min bästa vän, mitt barn. Pussar på henne hela tiden och det var bara ett tag sedan som jag fick börja riktigt klappa henne. Hon har svårt med tillit men jag gör mitt bästa för att hon ska må så bra som möjligt. Jag har sammanlagt köpt 3 burar just för henne, för att jag har sett att hon inte trivs i de små så nu har hon ett akvarium som är 200 liters.

Hennes namn kan jag också förklara lite för de som inte känner igen eller vet vart det kommer ifrån. Pokémon är en serie som många vet om men där finns en varelse som blivit utvecklad av människor. När man sedan ska försöka hitta Mewtwo så är det väldigt svårt, den är ovanlig och väldigt speciell. Det är min hamster, hon är ovanlig, one of a kind och väldigt speciell.

Min lilla tjockis, min ängel ❤️

EmelieSofia
2013-09-18 16:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Jag har min katt Caspian. Han är verkligen lite knasig. Totalt orädd och går och knuffar och duttar med nosen på allt och alla. Sen så duger det inte att sova normalt. Helt på rygg över hunden. Han snor gurka från kaninerna och säger du ordet potatis eller rör potatisskalaren kommer han som ett skott.

linn8
2013-09-18 16:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Min hund Willjam (stavas så) Han var sist kvar på kenneln av valparna. Han är blyg och vaktig. Sen var vi där för att allergitesta oss det gick bra. Vi bestämde oss för att köpa honom. Vi upptäckte ganska fort att han är speciell, han sa mamma och pappa. Det lät som att han mumlade det flera gånger. Alla som har hund vet säkert hur jag menar hur det låter när dom mumlar. Nu säger han UUUTTT! Ibland när han vill gå ut.

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

Annons:
Intehärutandär
2013-09-18 19:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

#6 Så himla lik vår grannhund! Samma utseende och blick under luggen. Olika färg bara. Han är också speciell. Bomull i öronen dock… 😃

linn8
2013-09-18 19:12
#8

#7 haha, vad kul! Så söt! Vad är han för ras?

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

Intehärutandär
2013-09-18 19:21
#9

#8 Han är en salig blandning. Bichon Havanais, Toy Pudel och en tredje jag glömt. En riktig buse, så mysig men skällig och vaktig. Han blir skitarg då min hund närmar sig någon av mattes besökare - på deras gård. Då skäller han och nafsar.

[Memento Mori]
2013-09-19 17:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Kom hem idag och det såg ut som om det skett en mindre naturkatastrof - inte en enda tidning hade överlevt.. 
Sen hittade jag en trött liten trollunge som såg väldigt oskyldig ut under bokhyllan. 😉

[RedHood]
2013-09-20 11:26
#11

#10 Hahah va gullig :D

[Emma--]
2013-09-21 09:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Sheri är min första katt, och redan som liten har hon varit en liten diva. Hon gillar inte när folk lyfter henne, och mjauar högt och klagar när man gör det. Hon kan idag acceptera att jag eller sambon bär runt henne, men inte mer än så. 
Hon älskar mat så där får man hitta på alla möjliga aktiveringslekar. Hennes favoritleksaker är en papperstuss, eller en kartonflik från mjölkpaket. 
Sheris favoritstund på dagen (verkar det som) är när vi går och lägger oss, då kommer hon oftast fort upp i sängen och spinner och ska sova under täcket. 
Hon pratar mycket allmänt, vilket inte är ett undantag när hon ska bädda in sig. Då mjauar hon tills hon lagt sig rätt. vilket innebär att hon ska ligga med kroppen under täcket men huvudet ska vara framme. 
Sheri ligger gärna med huvudet på våra armar. 
Andra tillfällen då hon kan prata är när hon tvättar sig, eller varför inte uttrycka lite ljud när man gäspar? 
Och är det något hon inte gillar så är det hundar och lukten av hundar. Så folk som kommer hit och luktar hund tror nog att jag har en aggressiv katt som hela tiden fräser.

Det är svårt att bara säga en sak när hon är min underbara Sheri. Allt gör henne speciell för mig liksom haha.

[Emma--]
2013-09-21 09:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Greta är min andra katt, och syskon till Sheri. 

Greta är en superbusig katt som vill leka massor och gärna jaktlekt med någon vippa. Hon är också expert att spana i fåglarna här hemma, och allt annat som kan vara spännande att se. 
Tidigare ville hon inte mysa så mycket, men idag lägger hon sig gärna i knät och myser. 
Hon pratar självklart massor, och har sen hon varit liten haft en rolig procedur för sig när hon blir busig. Då kan hon ställa sig och mjaua i ett hörn eller mot en vägg i alla fall och sen hoppar hon och tar sats mot väggen och springer ett race. Då vet man att damen är busig haha. 
Sen jag började jobba med städ så har vi utvecklat en ny rutin på morgonen. Hon är alltså extra mysig när man stiger upp på morgonen efter att ha varit tråkiga och sovt en hel natt, och hänger med mig var jag än går. Så vi brukar börja med att mysa inne på toa haha, sen sitter hon och äter frukost med mig så sitter jag och klappar med ena handen och äter frukost med andra. Supermysigt!

Och igen blev det en längre historia, men det är svårt att hålla det kort när man pratar om sin pälskling.

Annons:
[Emma--]
2013-09-21 10:07
#14

Ska skriva om mer sen. 🙂Får man skriva om djur som inte längre finns kvar?

[Memento Mori]
2013-09-21 10:10
#15

#14 Varsågod. Tänkte skriva om min förra kanin också ska bara leta fram bilder på honom. 🙂

Ratzo
2013-09-22 00:42
#16

Jag har en svensk version av grumpy cat 😃

I can't drown my demons, they know how to swim.

[RedHood]
2013-09-22 00:43
#17

#16 Får man se? 😃

Ratzo
2013-09-22 00:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

#17
Här är hon 😃 Hon är väldigt skrämmande!

I can't drown my demons, they know how to swim.

[RedHood]
2013-09-22 00:53
#19

#18 She looks pissed o.o Men söt 😃

Ratzo
2013-09-22 01:01
#20

#19
Hon ser alltid ut sådär! 😛

I can't drown my demons, they know how to swim.

Annons:
[RedHood]
2013-09-22 13:02
#21

#20 Haha riktigt grumpy 🙂

[Memento Mori]
2013-09-24 21:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Decoro och DJ
Blir lite tokigt att försöka dela upp dom i två olika inlägg så det får bli ett långt istället.

Decoro (även känd som Deco) är den första chinchillan som jag köpte. Han har alltid varit riktigt bossig och kan vara lite överbeskyddande mot mig. Jag vet faktiskt inte hur han gör det men på något sätt märker han skillnad på män och kvinnor. Män kan få det tufft att komma nära mig då Deco räknar mig som sin tjej och en del av hans flock. Och dom som tror att en drygt 550 grams chinchilla är en enkel match har aldrig träffat Decoro. 😎 

Minns en sån där händelse mycket tydligt, jag hade nyflyttat och en kompis som skulle komma över med sin hanhund. Hunden i fråga är en blandras mellan schäfer och jag antar är björnunge (han ser verkligen ut som en sån, stor och fluffig). Dom kom lite tidigare än vad jag räknat med så jag hade fortfarande Deco lös ute på golvet. Det som hände var att Deco rusade fram mot hunden och bet till den ordentligt på tassen, stackars vovven visste inte vad den skulle göra utan gömde sig bakom matte tills jag sprungit dit och plockade upp chillan. 😃

Har väldigt många andra såna där hyss som Deco har gjort men för att försöka hålla det lite kort så byter jag till DJ. Jag hade en annan chinchilla, Eddy, innan som sällskap till Deco men då hon dog så letade jag reda på en kompis och den här gången en ung chinchilla hane så dom skulle kunna dela bur. 

Kom inte riktigt på något bra namn och många gånger var det väldigt sött för det såg ut som om Deco försökte lära ungen ett och annat så det blev Decoro Junior eller kort och gott DJ. 

DJ är på många sätt raka motsatsen till Deco, vid "fara" eller när det kommer främmande så är han borta. Och en svart chinchilla som verkligen vill kan verkligen försvinna. Under soffan, bakom element, under filtar, ja som sagt helt borta och då han är svart så syns han verkligen inte mycket. 

Men som en del av er kanske redan sett så har han en fascination över att bära runt på saker. Allra roligast är det att få nya pinnar i buren, det första som han gör är att gnaga av en liten bit och studsa runt med den. 

Känner att det här blev riktigt långt inlägg så tar och avrundar nu men en bra beskrivande bild, överbeskyddande Decoro blänger in i kameran medans DJ gömmer sig bakanför. Sötisarna.😉

Juliaskaniner
2013-09-26 16:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

Min Adde är nog herren i kaningården, han är min once-in-a-lifetime kanin och betyder mer än något annat på denna jord. Han är full av energi och är alltid lika lycklig och full av bus. Vem älskar inte att komma ut i kaningården när adde klättrar mot gallret och hoppar omkring för att få all uppmärksamhet? för att sedan slicka mig på handen och hakan.

Egentligen ska jag väll inte välja ut en favorit av 10 kaniner, men det har bara blivit så. Han har helt enkelt den största platsen i mitt hjärta även om jag tar hand om alla lika bra. Men han är dendär kaninen som får en att fortsätta kämpa även om man inte orkar. ❤️

www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -

[Emma--]
2013-09-26 17:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Har haft ett par kaniner och måste skriva lite kort om den ena. 

Jag hade redan Luna och tyckte hon skulle ha en kompis och jag fastnade för Gizmo på bild och han fanns nära och var dessutom runt 4 månader så det skulle vara rätt nära till att vi kunde kastrera honom. 

Ganska fort upptäckte vi att lillgubben hade ett dåligt humör. 

Vi tänkte att det säkert skulle ge sig med lite tid och efter kastreringen. 

Men hans humör fortsatte vara så, och jag kände ibland inget hopp om att det skulle bli bättre men vi kämpade på. 

Det var alltid spännande när man skulle klippa klor på honom då han alltid försökte naffsas. Satt man i soffan eller på golvet mot en vägg och han bestämde att han skulle förbi bakom ryggen så naffsade han till. 

Jaga bort katterna kunde han också göra. 

Och så fick man se till att gömma allt av papper och kartong då han snabbt var framme och lämnade märken annars. Lipar

Pga att jag jobbade så mycket extra med honom så fäste jag mig rejält vid honom. Tyvärr blev det tjaffs mellan kaninerna, och dom trivdes inte med katterna. Det var främst Luna jag skulle omplacera eftersom hon vägrade vara på golvet, men så hittade jag ett perfekt hem till Gizmo också. Han älskade att vara ute och bor nu på landet där han får bo i en stor bur på sommaren med en ny kaninkompis, och på vintern i en stallbox. 

Jag saknar båda kaninerna, men hjärtat skriker lite extra efter min surgubbe. ❤️

[Memento Mori]
2013-10-13 11:03
#25

Nu så har utekaninen börjat blanda ihop pellets och vatten till någon (o)aptitlig gegga. 😃 I för sig så äter han det men jag vet inte hur bra det är att göra så till vintern så jag får nog skaffa ett par tyngre skålar till honom. Just nu är det ett par som hänger på gallren med dom har han listat ut hur man får lös. 😉

[RedHood]
2013-10-13 11:52
#26

#25 Hahah en listig liten kanin ;)

[Memento Mori]
2013-10-13 12:10
#27

#26 Haha, "lillen" börjar närma sig tre kilo sträcket. 😉 Så han är inte så värst liten längre enligt mig. 😊

Annons:
[RedHood]
2013-10-13 14:51
#28

#27 Hahah det är sant! XD Min hamster väger ungefär 100-150 gram så….. O.O

Disturbed-Angel
2013-10-13 20:37
#29

Jag har en katt som alltid brukar sova i min säng, och framåt hösten/vintern när det börjar bli väldigt kallt brukar han alltid stoppa in sin nos i min näsborre när jag sover :P

Haha, vet inte hur många gånger jag vaknat av det. Tycker att det är ett väldigt speciellt beteende. Antar att han vill värma nosen av mina utandningar.

Sen brukar han och en till av katterna också slicka mycket på mig.

[Memento Mori]
2013-11-04 16:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#30

Tjah, vad kan man säga, tror mina chinchillor är bitvis bäver. Huset såg ut nånting som såhär när jag köpte det (i April-Maj). 😎

Mysan_
2014-06-03 16:41
#31

Vet inte om min katt har någon specialitet. ^^ Fast sitta på kommando kan hon, och det är ju inte alla katter som kan det. 🙂

https://www.youtube.com/watch?v=qC-vf0vtV9Y

ElementOfLaughter
2014-06-07 16:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#32

Ja förutom de uppenbara att han bara har ett öga, så har han precis som jag haft dåliga erfarenheter utav människor som i sin tur påverkade honom mentalt (polisen och djurskyddet räddade troligen hans liv). Man kan nästan säga att han hade en form av socialfobi, precis som jag, när jag skaffade honom. Den otroliga resa han har gjort under dessa tre år genom att gå från den rädda katten som gömmer sig så fort någon kommer in till att bli katten som ska hälsa på alla och sova i knät är minst sagt inspirerande! :')

Det är som att ha en liten vän som går igenom precis samma resa som jag! 😃

FredTillSonen
2014-06-18 12:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#33

Ooh vad alla har fina/charmerande/söt djur :) Här är vår smått galna australian shepard Sture :) En grej med honom är att han är himmskelens familje kär men ganska främmlings "fientlig" När vi hämtade honom som liten valp så var han sjuk,fast det visste vi inte då jag tror han hade kennel hosta och lunginflamation dock så märkte vi efter någon vecka att han vsr sjuk för han var extremt lungn. Så vi åkte in till veterineren och medans de skulle undersöka honom sa de att det kunde ta ganska lång tid och att vi kunde gå därifrån, men inte långt efter så ringde vetrinären oss och sa att vi var tvungna att komma tillbaka för att han blev alldeles galen efter att vi gått. Och nu är han den gosigaste galna hunden jag någonsin träffat han ska alltid sitta i knä, det är också typiskt han även fast han är så stor ;)

KaiPon
2014-06-18 15:36
#34

Våra fåglar busvisslar som galningar om jag är i köket, haha. Sen har vi våran fina Trux (som tyvärr inte finns med oss längre) som kan dansa och han ÄLSKADE att sjunga.

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

Annons:
Upp till toppen
Annons: