Övrigt

Andra sajter om social ångest

2014-02-23 21:19 #0 av: [Memento Mori]

..Eller något liknande som ni tror kan intressera. Glad

Själv så har jag ju en del, nämligen:

SPS - Stödsida för dom med Panikångest eller Social fobi

Terapisnack - Sveriges forum för terapeuter och patienter

Social Fobi Support - Anonym mötesplats för dom med social fobi

För att inte tala om den bästa: Social ångest iFokus, hrm.. Oskyldig

Har ni några andra forum eller så som ni brukar kika in på? 

Anmäl
2014-02-24 14:14 #1 av: Snovit79

Svenska Ångest Sällskapet. ÅSS

Riksförbundet för social och mental hälsa RSHM

Om Kognitiv Beteende Terapi KBT

Mer om KBT

Anmäl
2014-02-24 14:17 #2 av: appalpaj

Bra tråd! har bara varit inne här och på terapisnack, ska kolla in dem andra på en gång Glad

Jag har inga mer exempel på forum för socialfobiker, men två andra länkar som jag kan komma på just nu som jag tycker om är:

Helt blackout - En dokumentärserie på fem avsnitt där fyra personer får hjälp att hantera sin scenskräck av en KBT-psykolog. Tittaren får följa med dem när de träffar psykologen och när de utsätter sig för sina rädslor steg för steg.

SVD.se har en serie på 9 artiklar rörande blyghet, vilka också berör social fobi. Länken leder till artikeln " Plugget hård skola för de tysta i klassen". Läsvärd serie tycker jag! Glad

Anmäl
2014-02-24 16:12 #3 av: [Memento Mori]

Kom att tänka på Internet medicin också, dom har väldigt mycket "extra fakta" om social fobi som åtminstone jag tyckte var roligt att få reda på som bland annat att det var under 1980-talet som det blev en "känd" diagnos. Glad

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.