Annons:
Etikettbehandling
Läst 1405 ggr
[Memento Mori]
2014-04-14 16:37

Har ni gått KBT?

Skulle kunna vara intressant att se hur många här som har gått eller går på kognitiv beteendeterapi (KBT). 

Om ni känner för det så får ni mer än gärna berätta vad ni tyckte eller tycker om det, vilka förbättringar ni känner att ni fått eller lite vad ni vill och känner för att dela med er av. 🙂

Annons:
[Memento Mori]
2014-04-14 17:12
#1

Själv så har jag inte gjort det än så har tyvärr inte så mycket att säga om det.

[Emma--]
2014-04-14 19:36
#2

Ja, eller min kurator var inriktad och använde sig av KBT. Och det var också i del i gruppterapin. 

Och det har hjälpt, även om jag inte alltid är säker på att jag förstår exakt hur jag ska tänka/göra för att fortsätta göra framsteg.

mimåne
2014-04-14 22:36
#3

Som barn. Dock var jag för liten för att förstå begreppet och kunna ta till mig det på rätt sätt så den gången blev det ingen hjälp.

Senast jag träffade en läkare och diskuterade igenom min situation utbrast hon att jag faktiskt på egen hand utövar KBT varje dag. Nu när jag funderat på det så stämmer det till fullo. Omedvetet är jag i en kognitiv beteende terapi varje dag, varje minut, med mig själv.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

appalpaj
2014-04-17 20:02
#4

Jag har gått på det hos en KBT-terapeut, dock bara 8 sessioner. Sen försökte skolkuratorn bedriva lite KBT med mig under gymnasiet men hon avbröt för att hon inte tyckte jag var tillräckligt motiverad (trots att jag gjorde varenda uppgift hon gav mig 🤔)

Medarbetare på Social fobi ifokus

[novembermoon]
2014-04-18 12:39
#5

Nej, har aldrig blivit erbjuden det. Eller jo en gång, men vi hann aldrig börja för hon frågade om jag nånsin velat ta livet av mig, och då sa jag ja. Då ville hon inte träffa mig nåt mer.

[Sandi92]
2014-04-27 02:31
#6

Nej, har inte blivit erbjuden det och har inte råd att gå till någon privat.

Annons:
solus
2014-04-29 13:19
#7

Nej, men DBT (:

http://solus.blogg.se/ 

[Sandi92]
2014-04-29 13:29
#8

Ni som har fått KBT via vuxenpsyk, hur gjorde ni för att få komma dit? Här verkar det som om man måste vara självmordsbenägen eller benägen att skada andra för att få komma till psyk öht.

solus
2014-04-29 13:50
#9

Jag ringe till dom bara och efter några månader så tyckte dom att DBT passar mig mer och fick vänta ännu längre x)

http://solus.blogg.se/ 

appalpaj
2014-06-21 21:48
#10

Puttar upp denna! Är det någon mer som har gått i KBT?

Jag har precis börjat på KBT hos psykiatrin. På måndag blir min tredje gång. Ska bli spännande att se hur detta slutar, om det blir någon skillnad för mig. Dock tvekade jag lite först om jag skulle tacka ja eller inte, för jag känner att jag har blivit mycket bättre redan, vilket jag gissar beror på att jag tågluffade under maj, då fick jag konfrontera många situationer som jag tidigare undvikit, och upptäckte då att de inte var så farliga 🙂

Medarbetare på Social fobi ifokus

Upp till toppen
Annons: