Annons:
Etikettarbete-skola
Läst 952 ggr
Madicken86
11/6/14, 4:21 PM

Jobba heltid

Hej,

lider av generell Social fobi sedan högstadiet, har även hälsoångest, är ofta nedstämd. Har mycket ångest helt enkelt som vandrar runt och ger utlopp på olika sätt.

Har för 1 månad sen tagit examen och gick direkt ut och började jobba. Har bara hunnit jobba ca 3 veckor och känner redan att jag inte vet om jag kommer klara att jobba heltid. Anledningen att jag tog mig igenom utbildningen tror jag beror på att vi inte hade så mycket obligatorisk tid i skolan, ofta kanske 3-4 timmar vilket jag kunde klara även om tom det var riktigt jobbigt ibland.

Just nu är jag sjukskriven pga av magen som jag har kroniska problem med. Pajade under sista tiden på utbildningen.

Jag vill ju och måste ju jobba såklart när jag blir frisk i magen.. även om jag helst skulle vilja vara i min lägenhet som är tryggt. Jag funderar nu på att gå ner och jobba t ex 80% för jag tror att det skulle hjälpa mig jättemycket att kunna vara hemma en dag i veckan t ex. Kunna vila från ångesten, ta igen mig, jobba med övningar. Som det är nu känns livet bara mörkt och jag kämpar mig igenom veckorna, helspänn på dagarna, på kvällarna går jag hem och sover eller gråter och helgerna går också åt till att ta igen mig. Orkar inte med att ta tag i att ha ett socialt liv. Tar ju mycket på krafterna att gå runt med Social ångest

Klarar ni av att arbeta heltid? Hur fixar ni arbete?

  • Redigerat 12/19/20, 8:04 PM av Lia
Annons:
scirocco
11/16/14, 6:43 PM
#1

Om du kan gå ner till 80% utan att få sparker gör det. Jag är arbetslös is fas 3 så jag blir tvingad till att jobba 100%, och jag klarar inte av det, har allvarliga sömn problem och sociala fobin gör mig trött i skallen. Kommer förmodligen bli utbränd igen, men det är inte nått jag kan göra åt, sociala fobin hindrar mig från att ta allvarlig kontakt med sjukvården oxå, klarar bara av det kanske en gång per år. Men jag är så dålig på att förklara hur jag mår att det alldrig händer nånting.

Ta chansen medans du kan och var ledig så mycket du kan, medans du styr ditt eget liv.

[Emma--]
11/22/14, 1:48 PM
#2

Om det är så att du inte kan jobba heltid kan du ju kolla upp deltidssjukskrivning också. Då kan det ju också vara lättare för dig att gå upp i tid igen när du mår bättre än att du ska stå som deltidsarbetare. Tror även det är bättre om man ser på a-kassa och pension och sånt.

Upp till toppen
Annons: