Annons:
Etikettber-om-råd
Läst 1363 ggr
GotTreats?
12/9/14, 6:13 PM

Prata i telefon

Har sjukt svårt att prata i telefon med folk, spelar ingen roll om det är släkt eller från te.x skolan. Det är svårare än att prata med folk irl 😭 Kastar nästan upp av panik, tror att den andra personen ska äta upp mig genom luren haha.

Hur brukar ni göra för att det ska bli lättare att prata i telefon?

Vänta bara tills min trolldryck börjat verka Skrattar


  • Redigerat 12/19/20, 6:23 PM av Lia
Annons:
[M1nho]
12/10/14, 10:23 AM
#1

Om jag vet om jag ska ringa nån eller väntar ett samtal brukar jag alltid bestämma i förväg ungefär vad jag ska säga för annars kan det bli att jag inte får fram ett ord.  Sen ta djupa antag och intala mig själv att det inte är någon fara. Vilket är lättare sagt än gjort.

Väntar just nu ett samtal och kan knappt andas 🤮

GotTreats?
12/10/14, 4:12 PM
#2

Att jag aldrig tänkt på det innan 🤦‍♂️ Tack!

Vänta bara tills min trolldryck börjat verka Skrattar


Lia
12/11/14, 9:50 AM
#3

Usch, jag har massor av samtal att ringa. Reumatologen, gyn, skolan… Nej, jag sparar alla samtal i huvudet tills det inte behövs längre 😃 Och så går jag i KBT också dårå…

GotTreats?
12/11/14, 11:38 AM
#4

#3 😃 Ska nog också börja med KBT, har du märkt att det hjälper nå?

Vänta bara tills min trolldryck börjat verka Skrattar


Lia
12/11/14, 3:07 PM
#5

Nja inte än, jag har inte gått så länge. Men jag är övertygad om att det kommer hjälpa. Med hjälp av KBT har lyckats bli av med en sprutfobi jag hade haft i 15 år :-) så det ska gå, med lite Exponering!

GotTreats?
12/11/14, 4:39 PM
#6

👍

Vänta bara tills min trolldryck börjat verka Skrattar


Annons:
vaniljkaka
1/8/15, 4:03 PM
#7

Jag brukar tänka att personen jag pratar med ser mig ändå inte, jag kan vara vem som helst lixom.  Om det är någon okänd. Värre med någon jag känner.
Har ni aldrig busringt nångång??? Alltså när ni var mindre.. Tänk lite i dom banorna :D

Intehärutandär
1/10/15, 10:30 PM
#8

Jag skriver alltid upp stödpunkter om det är viktiga samtal. T ex sonens skola eller sjukvård. Det är ett måste också, då jag är utmattad (utbränd). För då det väl svarar i andra änden kanske jag blir helt nollställd och blir tyst annars. 

Så skriv punkter. Och ta ett samtal i taget.

Upp till toppen
Annons: