Annons:
Etikettber-om-råd
Läst 1224 ggr
cleia80
2015-01-23 12:04

Hur orkar ni?

Jag har levt med Social fobi i stort sett 25 år nu och varje dag är en kamp. Att gå utanför ytterdörren är det första hindret. Läkaren säger bara att jag ska öka medicinen, men jag vill inte ens äta tabletter…

Just nu går jag mest hemma och fram och tillbaka till skola och dagis då jag har två barn att hämta och lämna, men jag börjar tröttna nu. Jag vill ut och göra saker, jag vill ha ett jobb. Vänner har jag lyckats få några de sista månaderna och det är jag jätteglad för även om det fortfarande är en kamp att träffa dem, men jag utmanar mig själv så mycket jag orkar. Men det är inte tillräckligt för mig, jag vill så mycket mer.

Hur orkar ni, vad gör ni för att känna ljusning och inte bara ge upp? Hur lever ni era liv och kanske vad äter ni för mediciner eller på annat sätt hjälper er mot fobin?

Lilla Mollys Guldhamstrar
http://lillamollys.weebly.com

  • Redigerat 2020-12-19 18:19 av Lia
Annons:
Intehärutandär
2015-01-26 00:54
#1

Har du erbjudits KBT och hur gick det?

Låter absolut som det är något väldigt aktuellt ännu, istället för mediciner. Speciellt då man har barn.

Jag har en 15-åring (o är gravid) och det har funkat rätt bra ändå - för då det gäller honom så gör jag saker. För hans skull. Han ska inte lida i onödan pga mig har jag tänkt. Men vissa saker klarade jag ändå inte, föräldramöten t ex, då många folk är med. Det har jag inte varit på ett enda. 

Mig själv är det lättare att strunta i.

cleia80
2015-01-26 13:15
#2

Jo men det håller jag med om, barnen gör jag ju allt för, anstränger mig ända ut i tåspetsarna och det känns bra. Men att känslan aldrig går över utan att jag måste kämpa hela tiden emot den. Det är det som är jobbigt.

Jag har tidigare gått i KBT och har de tankebanorna, men vet inte om jag skulle fixa att ta mig till en terapeut för det nu när jag redan kämpar på till max.

Lilla Mollys Guldhamstrar
http://lillamollys.weebly.com

appalpaj
2015-01-27 15:49
#3

Jag åt maxdosen av cipralex för min sociala fobi, den hjälpte mig väldigt mycket. Utan den tror jag inte att jag skulle kommit så långt som jag gjort idag, och jag skulle inte heller ha vågat prata med min psykolog då, är jag rätt säker på. Så för mig hjälpte medicin otroligt mycket. Idag vågar jag göra det mesta som var otänkbart för mig förut :)

Medarbetare på Social fobi ifokus

cleia80
2015-01-27 23:03
#4

appalpaj, har du slutat med medicinen eller äter du fortfarande maxdos?

Lilla Mollys Guldhamstrar
http://lillamollys.weebly.com

appalpaj
2015-01-29 16:48
#5

Jag tar fortfarande maxdosen. Är i dagsläget inte intresserad av att sluta heller, då jag vill ha tagit ännu några steg innan jag känner mig nöjd. Men då kommer jag, av ekonomiska själ, att sluta.

Medarbetare på Social fobi ifokus

scirocco
2015-02-13 16:13
#6

Tränar du regelbundet? Mediterar du? Båda dessa saker hjälper mig att klara av dagarna. Insperende filmer på youtube osv, hjälper oxå mycket, har förändrat mitt tanke sätt så mycket att jag klarar av så mycket nu jämfört med förut.

Annons:
Upp till toppen
Annons: