Annons:
Etikettpositivitet
Läst 1469 ggr
Mijopie
2015-05-10 06:51

Jag känner att jag vinner över sociala fobin!

Jag vill bara skriva detta för att om du har Social fobi och läser detta ska få lite uppmuntran, för det känner jag har varit det viktigaste i processen att vinna över den. 
Jag är inte idag helt frisk, jag äter idag antidepressiva, jag har inga biverkningar utan mår helt okej, i jämförelse med att vilja ge upp allt.
Jag kan idag göra vad jag vill, jag är inte längre rädd för att öppna dörrar som jag varit tidigare, jag kan plocka frukt utan att vara tvungen att se mig om för ifall någon tittar på mig. 
Idag jobbar jag som volontär på en second hand butik, jag älskar att vara i centrum och hjälpa människor. 
Jag kan fortfarande känna ett motstånd ibland och kan känna att jag undviker att träffa vänner, men jag kan gå igenom det motståndet idag. 

Jag kom hit på egenhand, med medicin, men jag har läst allt jag kan hitta om Social fobi, alla behandlingar som finns, varför man får Social fobi och vad det innebär, sedan bestämde jag mig för att jag kan hjälpa mig själv lika bra själv som med en terapeut.
Jag träffade en terapeut 2 gånger, men det kändes totalt meningslöst då jag kände att hon inte kunde förstå mig som jag själv förstod mig själv, jag är bra på att ha koll på mig själv. 
Men självklart så är det säkert ett jättebra stöd för någon annan och rekommenderar det för andra då dom alltid är trevliga och man har inga krav för vad man ska berätta osv. Man får gärna gå dit bara för att prata också.

Jag är duktig på att babbla, men jag hoppas att min framgång uppmuntrar någon annan på sin väg till frihet!

  • Redigerat 2020-12-19 17:20 av Lia
Annons:
Upp till toppen
Annons: