Annons:
Etikettarbete-skola
Läst 961 ggr
matildapsvensson
2015-08-20 18:23

Vad ska jag göra?

Jag har Social fobi och mår inte alls bra i skolan. Jag tar mig igenom skoldagen men gråter direkt när jag kommer hem. Jag har precis börjat på gymnasiet och måste nu åka tåg varje dag vilket jag tycker är otroligt obehagligt. Nu åker jag med en kompis men det kommer ju hända någon gång att vi inte börjar samma tid och då kommer jag få åka tåg själv och gå själv till skolan vilket jag har ångest över nu. Jag mår dåligt över att vi ska ha idrott också eftersom då kommer jag byta om med andra som jag inte känner. Jag vill plugga på distans men min mamma har sagt nä och pappa anser att jag inte har tillräckligt bra självdisciplin för det. Men jag ser gymnasiet som obligatoriskt för mig och faktiskt även roligt så jag hade jobbat bättre hemma/helt för mig själv än att sitta i klassrummet och bli "övervakad". Jag vill mer än gärna undvika att behöva komma till skolan och gå bland alla dessa människorna. Hur hade ni gjort? Pluggar ni på distans pga av socialfobi och vad tycker era föräldrar om det? Jag har "lidit" av Social fobi länge nu och att behöva utsätta mig för det jag nämnde ovan har fått mig att må sämre än någonsin…

  • Redigerat 2020-12-19 20:02 av Lia
Annons:
matildapsvensson
2015-08-20 18:31
#1

Vill också bara säga att jag har bara Social fobi här i Sverige. Jag var alldeles nyss i New York City och där trivs jag som fisken i vattnet och kände inte något större obehag med att trängas bland folket där

Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: