Annons:
Etikettskriver-av-mig
Läst 1621 ggr
[piffochpuff288382727]
2017-08-27 16:31

Varför tror folk att det bara är att "bota" skiten

Har alltid fått höra av lärare och andra att det bara är att "komma över sig själv och bara göra det" (Det = hålla tal, prata framför klassen osv)

HUR kan man inte se när ens elev är så jävla nära på att bryta ihop helt och hållet?? Det är inte direkt som att jag bara "Nej men jag är för lat för att prata framför folk" utan det är mer som att jAG BRYTER IHOP OCH STÄNGER IN MIG NÅGONSTANS OCH GRÅTER OCH KAN INTE F*CK*NG ANDAS!!!!!!

VARFÖR tror alla att man bara är LAT? Varför kan dom inte förstå att det är KAOS i mitt huvud!?!?! VARFÖR kan man bara inte acceptera en annan människas problem!?

  • Redigerat 2020-12-19 18:15 av Lia
Annons:
Maria
2017-08-27 17:11
#1

Kan du fungera annars tillsammans med människor?

Just det här med att tala inför grupp är annars något man faktiskt kan träna.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[piffochpuff288382727]
2017-09-01 22:24
#2

Tror jag skrev att jag har Social ångest?? Om jag inte gjorde det så skriver jag det nu cx För mig är det inte talrädsla, det är extrem ångest som får mig att vilja dö.

Jag kan knappt fungera med människor, därför väljer jag bara enstaka personer som jag kan spendera min tid med vid olika tillfällen, men det är typ det.

Äppelsnäckan
2017-09-10 16:26
#3

Visst kan man träna men det är inte alls förstående att jämt och ständigt komma med "du måste träna så du kan bli bättre". Man måste förstå att alla har olika grader av rädsla och ångest, vissa säger att de hatar presentationer men de klarar det ändå galant, medan andra som säger att de hatar presentationer verkligen går ner sig pga det.

Ny uppstart hösten 2023!
www.snackan.weebly.com Akvariesnäckor - Fakta, bilder och odling!

Äppelsnäckan
2017-09-10 16:27
#4

Folk är oförstående helt enkelt, tyvärr. De vet inte att andra kan ha det svårare än de själva. Vissa tenderar att utgå lite från att andra fungerar ungefär som dom själva, i princip. De ser liksom inte problemen som andra kan ha, för det är så främmande för dom.

Ny uppstart hösten 2023!
www.snackan.weebly.com Akvariesnäckor - Fakta, bilder och odling!

ixtab
2017-12-08 17:42
#5

Folk har aldrig förstått.
Det är som att försöka få en person med två hela ben att förstå hur det är att vara utan ben. Det är tydligen svårt att förstå.
Jag kan ju trösta dig med att med tiden kan du ju välja om du vill stå upp bland folk och prata eller ha ett jobb där du kan vara lite för dig själv.
Men du måste  söka hjälp. det är viktigt. Rätt var det är stöter du på #Rätt" läkare psykolog el.dyl. Och då kommer du att få hjälp och kanske terapi som kan hjälpa. 
Att vara bland människor är viktigare än man tror.

🌺

Live long and prosper

Upp till toppen
Annons: