Annons:
Etikettskriver-av-mig
Läst 890 ggr
bjoerg
2018-10-26 21:52

Min pappa är en plågoande

Min pappa han har inga känslor. Han vill inte att jag ska visa några känslor utom dem "glada". Annars blir han arg. När jag var liten var min största rädsla att han skulle bli arg på mig, och skälla. Han har väldigt kort stubin och det hände ofta. Mig och mina syskons kompisar var rädda för honom, för han blev så arg. Därför var vi inte så ofta hemma hos oss och lekte. Jag skämdes också för min pappa, jag ville inte skämmas inför kompisarna.  

Nu när jag är vuxen känns det jättejobbigt att få kritik, som att all kärlek tas ifrån mig, som en dödsätare kommer och suger ut den ur mitt sinne. Jag blir den lilla flickan pappa skällde på varje gång det händer.  

 Min relation med män är sådär. Jag är rädd för att träffa män pga. min pappa har jag tidigare dragit till mig män som är känslokalla. Jag är snart 25 och har aldrig haft ett kärleksförhållande endast platoniska sexuella förhållanden (one night stands/kk förhållanden).  Min pappa misshandlar min mamma psykiskt, han får henne att känna sig som en idiot som att det är hennes fel när han är på dåligt humör. Jag vill inte bli som dem.

Annons:
serenas
2018-10-27 17:58
#1

Jag förstår hur du har det. Jag har det presis som du men i mitt fall en mamma och inte en pappa. Hon var alltid grinig så ingen ville komma hem och leka hos mig. Hon misshandlade min pappa psykiskt, och sedan när han dog så fick jag ta över det som han fick utstå. Jag får inte ha några känslor och jag får inte gråta, det är bara fel på mig.

Tissetass
2018-10-30 16:20
#2

#0 och #1 Det är svårt att ha förhållanden med män, när man är uppvuxen med en pappa som helt enkelt inte tillät eller accepterade en med ALLA känslor. Och bilden av 'hur män är' blir skev . Men det är ett steg på vägen att du börjar få insikt i problematiken. Läs och kolla videor så mycket du kan.  Jag är 34 nu och relationsbiten har inte varit kul.   Om du inte vill bli som dem så kanske hitta någon att prata med, kurator, terapeut eller liknande?. Investera i dig själv alltså. Självklart är du värd att ha ett riktigt bra djupare förhållande som bygger på tillit och trygghet o respekt. Det går och tycker absolut du ska gå vidare  för att en dag kunna ha en sådan relation. Ge inte upp! Du är inte ensam! kram

Upp till toppen
Annons: