Social ångest iFokus

Social ångest

Etikettarbete-skola
Läst 1301 ggr
[GoodbyeLullaby]
0

Kan inte studera längre..

Vad gör man egentligen när man inte klarar av att gå till skolan längre? Har stått och stampat i flera år nu och är fortf inte klar med gymnasiet. Kan verkligen inte gå till skolan pga all ångest jag får. I och med det så får jag ännu mer ångest och tänker att "jag kommer aldrig kunna få något jobb så jag kan flytta hemifrån". Hjälp! Kan man läsa upp gymnasiet på distans eller nåt?

• Redigerat 2020-12-22 00:03 av Lia
[Memento Mori]
2

Vad jag vet så kan man ju läsa upp ämnen via komvux på distans, ja. Eller ja, lite beroende på ämne då förstås tex. kemi så måste man ändå ha vissa laborationer osv. som såklart är svårt att ha på distans.

Har du kontakt med någon angående din fobi och ångest? Annars så tycker jag att du borde försöka ta kontakt med någon, antingen inom skolan eller att du går till vårdcentralen och be att få prata med någon där om hur du mår.

Jag vet att det är jättesvårt att ta det där beslutet men jag tycker verkligen att du borde göra det. Du behöver inte känna så som du gör nu utan det går faktiskt att bota eller åtminstone markant förminska Social fobi för alla.

Styrkekramar!Blomma

[GoodbyeLullaby]
0

Har fixat med distansutbildning nu så det löste sig. Tack för svaret! : )

[Memento Mori]
0

Vad bra och jag missade att säga i mitt förra inlägg att det är väldigt strongt av dig att du fortsätter med att läsa upp gymnasiet. Känner folk med sämre ursäkter som har hoppat av helt och som arbetsmarknaden ser ut idag är det minst sagt inte lätt att få jobb utan. 

Tur att det löste sig.