Social ångest iFokus

Social ångest

Etikett: relationer
Läst 4161 ggr
Anonym
0

Ta upp kontakt med vän

Hej!

Jag börjar fundera lite smått på att ta kontakt med gamla vänner igen. Eller ja, iallafall en. Vi gick i samma klass på mellanstadiet och har helt enkelt inte pratat sen dess, går i trean på gymnasiet nu. Kan inte säga att vi var bästa vänner utan vi var mer klasskompisar så att säga. Men jag vill ta kontakt med honom då han egentligen var en sån man kunde bevara (och kanske så att jag "börjar" få lite känslor för människan). Han gav inte upp och har egentligen aldrig gjort. Har under några år nu sagt hej/vinkat till mig när han fått syn på mig men inte så mycket mer än det.

Jag har dock blivit sämre med åren och nu för tiden kan jag knappt lyfta blicken vilket har gjort att han slutat bry sig om mig. Sist han vinkade var i våras när jag satt på bussen, helt inne i min egna värld med huvudet i handen och lyssnade på musik. Hade en väldigt seg reaktion just då så missade det helt enkelt, efter det har jag varken hört eller sett något.

Men som sagt, vill ta kontakt men frågan är hur?
Har ni några tips för en människa som mig?
Orolig för allt och inget, autism och Social fobi som krockar med varandra och verkligen rädslan över att se in i andras ögon.

• Redigerat 2020-12-22 00:00 av Lia
Anonym
0

missade "med" i rubriken haha, gick lite för snabbt där tror jag. 😇

[Memento Mori]
0

Har du facebook och vet du om han har det? Själv så tycker jag det är lättast att återuppta kontakt på så sätt så man kan skriva istället för att prata. 🙂

#1 Jag fixar till det. 😉

Anonym
0

Jo, har han som vän på facebook men jag ser inte att han är inne. Går inte att hitta i chatten, skulle kunna tänka mig att han står som offline eller något. Kanske att man kan skicka ett meddelande men det känns jättedumt? Komma här, sju år senare och vilja ta upp kontakten igen haha? 😕

[Memento Mori]
0

Ja, jag tycker du ska göra det ändå, annars om du ser honom på bussen kan du ju börja med att hälsa på honom där. 🙂

Visst kan det kännas dumt men det värsta som kan hända är väl om han inte svarar, är säker på att han inte kommer säga något taskigt. Men är det inte värt den risken om det nu skulle leda till något fint? 🙂

Moalinn
0

Jo, det är sant. Det finns egentligen inget som kan hända!

Gick genom min vän som känner honom, hon erbjöd sig att skriva till honom så får se vad som händer.

Tack för svaren. Fick lite mer motivitation till att göra det 🙂

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

[Memento Mori]
0

Så lite så. 😛

Det går säkert bra och lycka till. 🙂