Social ångest iFokus

Social ångest

Etikett: behandling
Läst 2168 ggr
[snöflingor]1
1

Känns inte rättvist ...

Jag gjorde en utredning för ett tag sen , där framkom det ' osäker i sociala sammanhang och svårt att prata med andra och hitta samtalsämnen osv' har varit hos flera läkare och dom ha pratat med mig om Social fobi. Jag VET att i någon utredning så har de skrivit om det ..

Men så var jag på ett möte med min arbetsterapeut och några till , en annan på mötet frågade vad jag hade för diagnoser och så sa jag vilka inklusive Social fobi. (undviker sociala sammanhang, går omvägar, vågar inte ringa och prata med folk typ ) men så hade denna arbetsterapeut läst bara texten med osäkerhet och det i min utredning..

Jag sa då att jag hade Social fobi, men det höll inte hon med om utan säger

' ingen specifik fobi, utan inslag av det'

så hon visste helt plötsligt bättre än vissa läkare ,men jag förstår att hon utgick efter det hon läst istället för att lita på det jag sa.

Jag kände mig jättedum som satt där och sa Social fobi som diagnos och så kommer hon och ' rättar mig' ….

: (

• Redigerat 2020-12-22 01:09 av Lia
[Memento Mori]
1

Men det känns ju verkligen inte som om det har gått rätt till. Förskräckt 

Hon borde ju hellre lyssnat på dig än blint stirra på papperet, kan du inte ta kontakt med någon av de andra läkarna som pratat om Social fobi och fråga dom om du kan få någon typ av bekräftelse som du kan vissa upp för henne då?

[snöflingor]1
0

**Memmento Mori

Tack för du förstår :)** jag får jobba mkt på att inte förstora upp saker och ta åt mig av saker,men jag kände mig upprörd efteråt och hon sa efter mötet att ' ring eller sms'a om det är något ' men jag hörde inte av mig mera, blir ett nytt möte på onsdag. Hon lyssnade verkligen inte på mig, pappret var viktigare, iaf kändes de så.

[Memento Mori]
1

Snöflinga, så lite så. 😛

Men det här är något jag tycker att du har rätt att bli upprörd över, det hade jag också blivit. Om hon nu kallar sig terapeut så borde hon verkligen ta och lyssna på sina kunder. Om du har hennes nummer så kan du kanske be någon av de andra doktorerna att ringa henne, om du fortfarande har kontakt med dom.

[snöflingor]1
0

Memento Mori Jag har lite olika hjälp/stöd från olika håll .. Öppenvården , ett stödteam och så där här som mera jobbar med att hjälpa mig till att kunna arbetsträna/ praktisera framöver . Känns bra med din bekräftelse att jag får känna mig upprörd . Ska ta upp det med min samtalskontakt i morgon .

[Memento Mori]
1

#4 Ja gör det, personligen skulle jag nog försöka samla ihop tillräckligt med mod för att vara fräck nog och fråga om det går att byta arbetsterapeut, säga att det inte funkar eller så.

[snöflingor]1
0

Ahh, eller den här arbetsterapeuten är inte någon jag har samtal med , hon ska mera se hur jag fungerar då jag är på en dagverksamhet och hit jag utför mina aktiviteter och sådär ..typ så . Hade känns ännu värre om hon var en samtalskontakt , men det har jag just för tillfället en bra även att den innan var för ** mot mig så vann jag tillslut att få få hos en annan som var så mkt bättre .

[Memento Mori]
1

Jag hade nog försökt byta ändå även om man inte ska samtala så mycket med henne. Ska hon kunna kontrollera hur du klarar av jobb samtidigt som hon inte lyssnar på dig? Tycker det känns lite konstigt men du gör såklart som du vill. 🙂

[RedHood]
1

Hon bör absolut lita på ditt ord mer än ett papper. På det pappret så står det ju vad andra säger och inte vad du säger, om du förstår vad jag menar. Tyvärr så är det vissa som tror att papper är allt och att pappret talar sanning 😕

[snöflingor]1
1

Memento Mori

Jag kan såklart hålla med dig 🙂..men då känner jag ju som så att jag häktar upp mig på just denna ' lilla' grej men samtidigt så lyssnade hon ju inte. Men jag vill ju inte verka långtsint heller men jag stör mig på det. Det kändes så pinsamt då hon rätta mig.

[snöflingor]1
1

RedHood

Så är det verkligen 🙂, hon trodde säkert jag hittade på för jag VILLE ha diagonsen eller trodde att jag hade den för jag har den ju inte enligt henne.

[RedHood]
1

#10 Jo, har haft kuratorer som har sagt det till mig. Att jag bara vill ha diagnos och inte att jag har något problem. Det är väldigt tråkigt och man tvekar ju på sig själv då 😕 Men håll fast dig med hur du känner!

[snöflingor]1
0

RedHood Jag vet , :) man känner sig ju så dum då ju . :| ska försöka stå på mig och ska ses nu vid 13'00 .

[Memento Mori]
0

#9 Det är verkligen ingen "liten grej" att hon inte lyssnar. 😎

Annars kan du ju säga det till henne att du tycker det känns väldigt fel att hon rättade dig och så kanske hon kan bättra sig till nästa gång. 🙂

[RedHood]
1

#12 Lycka till! Stå på dig!

[snöflingor]1
1

Memento Mori

Det är klart, 😐 jag kanske tar upp det, eller jag borde väl det. 

**RedHood

Tack :) **