Social ångest iFokus

Social ångest

Etikett: arbete-skola
Läst 2664 ggr
appalpaj
3

Vad gör ni om dagarna?

Jag skulle tycka det var intressant att veta vad ni som, liksom jag, har Social fobi gör om dagarna… jobbar ni, är sjukskrivna, arbetslösa, studerande? Och om ni jobbar, hur funkar det för er?

Medarbetare på Social fobi ifokus

• Redigerat 2020-12-19 19:56 av Lia
Disturbed-Angel
0

Jag är sjukskriven sedan ett par år tillbaka. Jag kämpar på mot min ångest. På dagarna brukar jag titta på tv, sitta vid youtube, bilddagboken och forum. Samt att jag driver en medelstor blogg om psykisk ohälsa

milow
2

Jag studerar på heltid och jobbar extra när det finns tid över, mitt jobb innebär mycket kontakt med andra människor och jag har lärt mig att hantera det. 

Jag kan ju tillägga att jag har gått flera år i terapi, och jag tror egentligen inte jag uppfyller kriterierna för diagnosen längre så mitt svar kanske inte är relevant. Jag har mycket ångest vid många sociala situationer, men ju mer jag har utsatt mig själv för dem har jag blivit säkrare och säkrare. Det där uttrycket "övning ger färdighet" stämmer nog in bra tror jag. :)

Hurris
0

Jag tog studenten nyligen och nu söker jag jobb.. Kan säga att det här med jobbsökandet är väldigt påfrestande, att ringa runt osv. Jobbigt för vem som helst men har man Social fobi blir det liksom ännu värre. Även om det hade varit omöjligt för mig för bara något år sedan. Men ja 😕

Greigh
0

Jag blev arbetslös idag. Annars brukar jag umgås med min sambo och ta hand om min son, titta på film, lyssna på musik, skriva blogg, och är även journalist för en skräckfilms-tidning.

Harlin
0

Jag jobbar heltid. Det funkar okej. Men jag är otroligt trött hela tiden för de små dagliga ångestattackerna tar mycket energi. Men får jag bara egentid efter jobbet och på helgerna så fixar jag det.

appalpaj
0

Intressant att läsa era svar! :)