Social ångest iFokus

Social ångest

Etikett: arbete-skola
Läst 2664 ggr
appalpaj
3

Vad gör ni om dagarna?

Jag skulle tycka det var intressant att veta vad ni som, liksom jag, har Social fobi gör om dagarna… jobbar ni, är sjukskrivna, arbetslösa, studerande? Och om ni jobbar, hur funkar det för er?

Medarbetare på Social fobi ifokus

• Redigerat 2020-12-19 19:56 av Lia
Disturbed-Angel
0

Jag är sjukskriven sedan ett par år tillbaka. Jag kämpar på mot min ångest. På dagarna brukar jag titta på tv, sitta vid youtube, bilddagboken och forum. Samt att jag driver en medelstor blogg om psykisk ohälsa

milow
2

Jag studerar på heltid och jobbar extra när det finns tid över, mitt jobb innebär mycket kontakt med andra människor och jag har lärt mig att hantera det. 

Jag kan ju tillägga att jag har gått flera år i terapi, och jag tror egentligen inte jag uppfyller kriterierna för diagnosen längre så mitt svar kanske inte är relevant. Jag har mycket ångest vid många sociala situationer, men ju mer jag har utsatt mig själv för dem har jag blivit säkrare och säkrare. Det där uttrycket "övning ger färdighet" stämmer nog in bra tror jag. :)

Hurris
0

Jag tog studenten nyligen och nu söker jag jobb.. Kan säga att det här med jobbsökandet är väldigt påfrestande, att ringa runt osv. Jobbigt för vem som helst men har man Social fobi blir det liksom ännu värre. Även om det hade varit omöjligt för mig för bara något år sedan. Men ja 😕

Greigh
0

Jag blev arbetslös idag. Annars brukar jag umgås med min sambo och ta hand om min son, titta på film, lyssna på musik, skriva blogg, och är även journalist för en skräckfilms-tidning.

Harlin
0

Jag jobbar heltid. Det funkar okej. Men jag är otroligt trött hela tiden för de små dagliga ångestattackerna tar mycket energi. Men får jag bara egentid efter jobbet och på helgerna så fixar jag det.

appalpaj
0

Intressant att läsa era svar! :)
Jag har tagit studenten nyligen. Jag har inte sommarjobb eller liknande, för att… tja, jag har inte vågat. Till hösten har jag tänkt att läsa någon kurs på universitetet. Jag hoppas verkligen att jag blir antagen till någon kurs. Om inte så har jag en tid bokad på arbetsförmedlingen så att jag kan få hjälp att söka ett jobb. I dagsläget vill jag helst jobba som hotellstädare då jag tänker mig att jag inte behöver umgås så mycket med andra då.

Medarbetare på Social fobi ifokus

[amoeba]
0

Är förtidspensionär. Läser, gör musik. Mest gör jag ingenting.

[Memento Mori]
0

Tänkte precis starta en liknande tråd men då puttar jag upp den här istället. 🙂

Jag är arbetslös och just nu är jag på arbetsträning (8-15 så "riktig" heltid är det väl i för sig inte). På ett sätt tycker jag det är väldigt skönt att faktiskt göra någon annat än att bara söka jobb fast samtidigt så tar det väldigt mycket energi. Men det funkar.

Vyer
0

Arbetssökande student. Jag blev klar med min fil.kand i somras och pluggar nu lite strökurser i väntat på att hitta ett arbete.

Intehärutandär
0

Jag har sjukskriven för utmattnings depression sedan 1½ år. Vet inte hur länge jag blir hemma, för jag är långt ifrån återhämtad.

[Emma--]
1

Just börjat arbeta 75% och så lär det vara ett tag framåt

Juliaskaniner
0

Går i skola, nian nu. :)

www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -

[RedHood]
0

Pluggar på heltid, Fotografi. Utöver det så är jag hemma och umgås med min sambo. Även han är inte mycket för människor så vi går inte ofta ut. Mycket internet, spel, musik, böcker ibland och tecknar när jag har inspiration. Ja, det är vad jag gör om dagarna 🙂