Extrem metod att bota Social ångest
Jag rekommenderar verkligen inte det här men tyckte det var lite intressant att läsa i alla fall.
"Social fobi?" rel="noopener noreferrer" target="_blank">Kan man operera bort Social fobi?"
- Redigerat 2020-12-19 01:13 av Lia
Jag läste dock inte hela men jag tror faktiskt inte att Social fobi är något fysiskt så jag förstår inte riktigt 🙂
#1 Nja. Viss forskning tyder faktiskt på att det är något som händer i hjärnan. Kopierar länk till vad jag skrivit i "Kön" -undersökningen:
http://socialangest.ifokus.se/discussions/522a00758e0e740fab000aee-kon?4d9dc68188f4720f0000085a-2#7
Så visst kan det funka det som Telaranta sysslar med men det känns lite riskabelt att operera i hjärnan då det i de flesta fall går relativt bra att leva med Social fobi.
#2 Det visste jag faktiskt inte! Häftigt ändå om du förstår hur jag menar. Det kanske funkar men jag skulle inte våga riskera det innan jag hade försökt med "vanlig" botning om man nu inte vill leva med det.
#3 Hehe jag förstår precis hur du menar tycker själv det är riktigt fascinerande. Tror inte det är några problem, i värsta fall så reagerar kvinnor oftast bättre på serotoninbehandling dvs. antidepressiva, om det skulle bli så illa. Det har också något med det där i #2 att göra men forskarna är som sagt inte helt säkra på hur det ligger till än. 🙂
#4 Klart det är ju svårt att forska om. Hjärnan är jag väldigt intresserad av. Just det att vi bara använder 10% av hjärnan… vad kan vi göra med resten då? 😮 Också det att hjärnan namngav sig själv 😉
#5 Heh, hjärnnörd som jag är måste jag helt enkelt fortsätta länkandet. 😉 Från Hexmasters Faktoider:
"Dagens människor använder i genomsnitt 3-7% av hjärnans totala kapacitet medvetet. 93-97% av hjärnans kapacitet hör till det undermedvetna, där vårt intuitiva kapital finns lagrat."
Det finns så mycket som man inte riktigt tänker på som hjärnan ändå gör som exempelvis andning.
#6 Hjärnan är fantastisk 😮 Tycker även det är fruktansvärt häftigt hur kroppen i allmänhet fungerar, att hjärtat pumpar ut blod osv. Totaly AMAZING.
Oj det där lät faktiskt rätt läskigt.
Undra vad för biverkningar det finns. Och så måste man fixa till det inom 1 månad för bra resultat. Låter lagomt läskigt. 😛