Social ångest iFokus

Social ångest

Etikett: ber-om-råd
Läst 948 ggr
[Memento Mori]
0

Att ha energi till mer

Jag har ju för tillfället arbetsträning mellan 8-16 på dagarna, är egentligen inte särskilt ansträngande på något sätt utöver det där med att utsätta sig för fobin och umgås med "kollegorna". Fast jag känner mig oftast ändå väldigt trött när jag kommer hem, än så länge är mina lösningar kaffe och "power naps".

Någon annan som känner igen sig och har ett par goda råd? 😎

• Redigerat 2020-12-21 23:56 av Lia
Intehärutandär
0

Jajamen, det sociala tär mycket mer (på ett positiv sätt oftast) - än att slita med kroppen. Du ska känna dig duktig, som ändå orkar så långa dagar.

Innan jag"gick in i väggen" så gick jag 10-12 och 10-14 och var helt slut då jag kom hem. Jag kände mig otroligt nöjd med mig själv, men helt sliten. Vart det dessutom bråk på styrelsemötena (vilket hände ofta med 98 % kvinnor) - så var jag färdig att storgråta och sova hela dagen. Och fundera över om jag verkligen skulle orka gå på nästa styrelsemöte (varje vecka).

Vet inte om man kan träna bort tröttheten.

[Memento Mori]
0

#1 Det är väldigt lite umgänge med kollegorna utan sitter mest och surfar runt på datorn. Tror faktiskt att jag inte skulle klara av lika långa dagar om det var ett riktigt jobb med flera "måsten" (umgås på fikaraster, sammarbete, möten, osv). 

Men visst är jag nöjd över att jag orkar med dagarna ändå fast det känns verkligen som om man inte riktigt "gör" någonting utöver det. Lite tråkigt.

[Emma--]
0

Jag har tyvärr inga bra tips än. 
Är supertrött när jag kommer hem från jobbet som kör slut på mig både fysiskt och psykiskt. Jobbar 75% och förstår inte hur jag skulle orka heltid. 

Men en sak jag kan tänka mig är att det borde kunna bli bättre med tiden.

Fizzy
0

Jobbar 8-16. Väldigt fysiskt arbete och lite vila. Sitter still sammanlagt 1 timme om dagen kanske. Mycket snack med kollegor när man väl får sitta vilket jag verkligen inte har lust med. Kommer hem och har ofta saker att göra då med.

Min enda lösning är juice och kaffe. Samt för min del fotbad. Fötterna är så sönderslitna att jag inte ens orkar stå upp efter jag kommit hem.

Folk säger ta en joggingtur ibland efter sånt. Tror inte det hjälper mitt fall.

Ska vi byta jobb Memento Mori? 😉 Mitt jobb har massa måsten konstant. Så ofta att en paus med vatten bemöts med en sne blick 😂

May the Gerbils be with you :3

[Memento Mori]
0

#4 Haha, mer än gärna men jag tror inte du vet vad du ger dig in på. Man blir så jäkla less på att inte ha någonting alls att göra plus att man stressar upp sig till tusen över att man mer eller mindre bara sitter av tiden och då jag inte riktigt har något gemensamt intresse med resten av kollegorna så har vi inte direkt något att prata om i de ca. 40 timmar per vecka som vi ändå "umgås". 😃 Skulle troligtvis gå in i vägen rätt hårt med ditt jobb men just nu funderar jag faktiskt på om det inte skulle vara trevligare än att sitta av dagarna i ända.. 😐

Juice är ett bra förslag men tror tyvärr att jag måste dra ner på mitt redan höga kaffedrickande på grund av min migrän. Funderar på Coca Cola också men det känns lite halvt onyttigt. 😉