Social ångest iFokus

Social ångest

Etikettber-om-råd
Läst 820 ggr
Anonym
Anonym
0

Blyg

Hej! Är en tjej på 12 år. Jag har bra självförtroende, men när jag hamnar i en grupp med en tjej så blir jag blyg! Jag är inte kär i henne. Men jag stör mig på henne hon hänger jämt med killarna och slänger ur sig kommenterar hela tiden! Snälla hjälp mig! Hur ska jag göra?!

• Redigerat 2020-12-21 23:52 av Lia
[Memento Mori]
0

Om du inte gillar henne så kan du väl bara försöka att inte umgås med henne? Brukar du bli blyg i andra sammanhang eller är det just med denna tjej som du blir blyg?

[RedHood]
0

Jag känner igen mig lite i det. Kan det vara så att du är rätt för att hon kanske ska säga något om eller mot dig? Då blir man lätt osäker nära den personen eller blyg 🙂

Anonym
Anonym
0

Jag har varit väldigt blyg förut, vågade knappt prata med någon släkting som jag inte kände så bra. Sen kom jag över det och kan prata med alla utom henne! Förstår inte varför! Vi går i samma spanskagrupp och vi är dom ända tjejerna från min klass och vi hamnar alltid i samma grupp. Jag har berättat för läraren men hon säger att man måste lära sig att kunna prata i grupp oxå:/ Men som sagt så säger hon ganska taskiga saker till killarna och tjejerna i parallell klasserna.

[Memento Mori]
0

#3 Säg det till läraren, alltså att tjejen säger taskiga saker och att du vill vara med i någon annan grupp istället. 🙂

Anonym
Anonym
0

Jag gillar min lärare, allt med gruppen utom henne…

[Memento Mori]
0

Är hela spanskaklassen i samma grupp? 🤔 Eller delar ni upp er i mindre grupper? 

Säg åt läraren i alla fall att tjejen är taskig mot dig.

[RedHood]
0

#3 Om du har problem och känner sig osäker med en person och inte vill vara med henne så ska läraren förstå det och inte tvinga dig. Jag var ovän med en i min klass denna tjej drog in skolan i det och jag sa till lärarna att jag inte vill vara i samma grupp som henne och aldrig prata med henne och de accepterade de (förutom en lärare). Det ska alltid vara elevens hälsa som går först. 🙂

Anonym
Anonym
0

Det finns två grupper och det är två lärare. Sen delar vi upp oss i små grupper och pratar på spanska…

[Memento Mori]
0

#8 Att ni är i samma spanska grupp är nog svårt att göra något åt om du inte vill byta men när ni bli indelade i mindre grupper ska du inte behöva vara med en tjej som du inte gillar hela tiden. Som sagt berätta det för läraren så går det säkert att lösa. 🙂