Social ångest iFokus

Social ångest

Etikett: ber-om-råd
Läst 764 ggr
[GerbilLooover]
0

social fobi?

Hittade ett slags test på internet med Social fobi (http://www.terapisnack.com/topic/sjalvtest-for-social-fobi) och gjorde det och fick 48 poäng på det, så tror jag kan ha Social fobi..

Går till kuratorn i skolan eftersom jag är deprimerad också, borde jag prata om det här? Vet inte vad jag ska göra, för har alltid haft svårt för att prata med andra och så..

• Redigerat 2020-12-19 22:49 av Lia
[RedHood]
0

Jag har inte kollat in testet men jag tycker du bör ta upp det :) Det kan hjälpa dig!

[pain4real]
0

Jag tycker du bör prata om det.

jag fick inte hjälp i tid och då blir det bara värre.

hoppas du kan försöka ta tag i det!

lycka till!

[Memento Mori]
0

Hejsan. 

Ja jag tycker att du borde ta upp det med kuratorn. Det finns ju en risk att du mår sämre i din depression på grund av att du känner obehag inför sociala sammanhang och om du tror att du haft Social fobi länge så kan det kanske vara en anledningarna till att du blev deprimerad till att börja med. 

Hur gammal är du? Är du under 18 så kan du fortfarande få hjälp via BUP så blir det bra nog mycket billigare också. 😉

Intehärutandär
0

Ta upp det med kuratorn, det kan med största sannorlighet öppna nya dörrar för dig om kuratorn vet. Så han/hon får hela bilden. Annars kanske Du blir behandlad på ett vis, som inte är bra med SF.

[GerbilLooover]
0

Ska berätta om det för kuratorn sen på torsdag #3 jag är 12