Vad fungerar för er?
Hej, om ni har en situation ni har ångest inför eller om ni bara mår dåligt, vad brukar ni hitta på då? Jag brukar gå över till min granne som har hundar för jag älskar hundar och att bara vara i samma rum som en hund hjälper mig väldigt mycket. Jag behöver förslag på vad man kan göra, då grannen inte alltid är hemma och jag inte alltid kan vara med hundarna. Tacksam för svar 😃
- Redigerat 2020-12-21 23:35 av Lia
Ingen som har något tips på vad man kan göra? Eller bara vill dela med sig av vad man själv gör? 🙂
musik som du brinner för beroende på ditt humör dra upp volymen rejält är något som funkat för mig
Ok får testa det :)
Allmänt djur säger jag, har fyra själv och det funkar varje gång när man behöver lite ångestlindring. 😉
Annars så musik, film, böcker, promenader, lite vad som helst som tar tid och uppmärksamhet. Har du något intresse som att skriva eller rita så kan det ju funka också. 🙂
Ok, skönt att ha lite variation, allt kanske inte fungerar för mig men jag ska prova! 😃
Håller med er, djur är fantastiska som ångestdämpare. Något speciellt knep eller liknande har jag dock inte.
Eller ibland berättar jag hur jag mår och vad jag oroar mig för, för min mamma, för att få någon annans synvinkel på situationen och därav bli lite klokare och förhoppningsvis även något gladare🙂
Medarbetare på Social fobi ifokus
Ok, jag kan ha lite svårt att prata med mamma om saker och då blir det extra svårt att prata om något jag mår dåligt över, tyvärr 😕
Djur är bra det håller jag med om, men min chinchilla är så osocial, förra ägaren förstörde den :/ Funderar på att skaffa en katt.
#8 Ojdå, vad tråkigt men chillor är inte riktigt "gosa med" djur utan dom har för mycket spring i benen. Nu snokar jag kanske lite men har du bara en chinchilla? Dom är ju som råttor, alltså flockdjur så man ska ju helst ha åtminstone två då dom inte trivs av att vara själv.
Musik funkar nästan alltid för mig. Även Markiplier lyckas ta bort min ångest.
Nu går jag dock på ångestdämpande, men ibland gör sg ångesten påmind ändå.
Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/
Djur, musik, promenader, mediciner, vänner,positiva samtal, avslappning, ta ett bad, film