Social ångest iFokus

Social ångest

Etikett: behandling
Läst 1050 ggr
eirwen
0

Behandling för social fobi

Hej!

Jag ska, efter mycket velande och tänkande, ställas i kö till en KBT gruppbehandling för Social fobi. Är det någon här som har någon erfarenhet om detta? 

:)

Värd för https://socialtarbete.fria.ifokus.se och medarbetare på Psykologi ifokus.

[Memento Mori]
0

Hejsan och bra jobbat av dig att du har tagit beslutet om KBT, det kan ju vara väldigt jobbigt att söka hjälp. 🙂 

Jag har faktiskt inte haft någon gruppbehandlingen men jag tror ju ändå att det kan vara bra för då får man ju även träffa andra som har liknande problem.

Men jag har ju som sagt inte testat så förhoppningsvis får du svar av någon annan som har. 

Lycka till och du får gärna berätta hur det går för dig. 🙂

appalpaj
0

Jag har tyvärr inte heller någon erfarenhet av det. Jag önskar verkligen jag hade det dock, det är något utav min drömbehandling! Har gått i gruppterapi men då var det bara att alla pratade om sina problem dock, utan att ha mål och sånt. Vart besviken, trodde det skulle vara KBT eftersom det är det som rekommenderas vid Social fobi. Så det hjälpte mig inte alls.

Så tja, jag har tyvärr ingen erfarenhet. Men jag önskar dig ett stort lycka till och att du snart får börja i gruppterapin! 🙂

Medarbetare på Social fobi ifokus

scirocco
0

Låter intressant, hör av dig när du är färdig och berätta om det gav nått resultat.

[Emma--]
1

Jag har varit med i en sån grupp och tycker det är en jättebra idé att testa! 🙂Det jag tyckte var extra bra var att jag fick träffa andra som också hade det jobbigt i sociala situationer och där man fick möta både de som hade det lindrigare och de som hade det värre. Bara att verkligen få se att man inte är ensam kan göra mycket. 

Och det blir som en skyddad miljö att utsätta sig för att träffa andra personer och där man vet att dom förstår varför man har jobbigt i såna situationer. 

Hoppas du också får en positiv upplevelse av KBT-gruppen. 🙂

Intehärutandär
0

Jag har och det är det allra bästa för sf. Att träna på det svåra.