Social ångest iFokus

Social ångest

Etikett: allmänna-frågor
Läst 973 ggr
vaniljkaka
0

Vill gå ut men...

Nu börjar jag få liiiite vårkänslor när jag kollar ut genom fönstret, blir så sugen på att gå ut, är så trött på att sitta inne dag efter dag.

Men jag drar mig för att gå ut :/ om jag ska gå ut måste jag ducsha, sminka mig och platta håret. BARA för en promenad! Sen är jag rädd för att möta på någon. 

Hur gör ni med Social fobi? Går ni ut?

• Redigerat 2020-12-21 23:26 av Lia
VildaVittra
0

Jag går ut på promenad varje natt med hundarna. Klockan 1-5 så är sannolikheten att man stöter på någon minimal.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

franky
0

jag är oxå sån som måste se till att jag ser hyffsat anständig ut innan jag ger mig ut någonstans ser andra då å då se helt förjävliga ut förstår ej hur dom gör de har oxå svårt att ta tag i saker som att verkligen bara se till att man går ut och gör de mindre än vad jag bör

enda lösningen jag vet är bara att vara disciplinerad lättaste vore om man hitta någon att gå med gör de hela så mycke enklare

Wide Awake Dreamer
1

Det är just det där med att duscha, fixa håret och göra sig i ordning, som gör det så jobbigt. Man vill ju se respektabel ut. Men jag brukar ändå försöka komma ut och ned på stan en 4-5 dagar i veckan. Fast vissa perioder går jag inte ut förrän det blivit lite senare på kvällen och det är minimalt med folk ute.

[Memento Mori]
0

Själv så har jag ju "turen" att jag bor i princip mitt ute i skogen så inte mycket folk man kan stöta på då och ännu färre som man "orkar" bry sig om vad dom tycker.. 😉

Men annars så har jag ju också det där problemet att man måste se åtminstone okej ut för att kunna ta sig ut. Visst är det lite jobbigt att man känner att man måste göra så men samtidigt så tror jag att det är rätt vanligt för andra utan Social fobi att känna det på samma sätt.

vaniljkaka
1

Skönt att höra att jag inte är ensam! Kändes som det ett tag

Men idag känner jag mig rätt pigg, ska göra mig i ordning och sen gå ut en runda med killen och barnvagnen^^ Solen skiner ju!

Intehärutandär
0

Jag går ut med hunden. Och det gör jag i pyjamas eller mysdress, skitigt hår och mössa. För jag är utbränd och har inget val.

Innan var jag som Du; Satt på mig finaste klänningar, skor, fixade håret, sminkade mig och var "perfekt". 

Ett tips för att ta sig ut, utan att känna sig paranoid är att ha musik i öronen. Då blir det en liten bubbla. Perfekt vapen för mig. Speciellt i affärer (tyvärr stör kassorna radio-frekvenserna ibland, men brus kan vara bättre än tyst för mig).

KaiPon
0

Jag har musik med mig och blicken ner, och UT TILL GUNGORNA! 😃

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

scirocco
0

Har alldrig direkt brytt mig om hur jag ser ut när jag går ut. Skulle jag börja göra det skulle jag alldrig ta mig utanför dörren, på vintern har man gigantisk jacka som täcker 70% av kroppen och är extremt för stor så det spelar inte så mycker roll vad jag har i övrigt på mig endå. Kommer att bli jobbigare i sommar, förut var jag så tjock så jag såg förjävlig ut endå, men nu behöver jag lära mig att klä mig när jag ser bra ut igen.

franky
0

#8 hela poängen man tar sig sällan ut ;D