Social ångest iFokus

Social ångest

Etikettövrigt
Läst 2268 ggr
[Memento Mori]
4

SÅ-träff i Umeå

Efter en liten påminnelse så startar jag upp den här träff-tråden, behöver ju inte bli Umeå men om jag inte minns helt fel nu så var det väl en del Umebor här? 😉

Aktiviteter som jag kommer på är:

• Bowling/Biljard, är i samma hus så funkar bra att göra både ock.

• NO! Det vill säga Norrlandsoperan. 😎 (Skyll inte på mig dom förkortar det så! 😃)

• Dessutom så är ju Umeå kulturhuvudstad i år så finns kanske något intressant inplaneraddär också. 

• Megazone finns ju också, men det är kanske lite "barnsligare". Laserdome, arkadhall, finns väl biljard där med.. 😊

Sen finns ju det vanliga med Bio, gå runt och kika på stan, fika/äta, bråka om de påtok för få parkeringsplatser som finns.. 😉 

Har jag missat något eller har någon fler förslag?

[Emma--]
1

Jag skulle vilja vara med, men jag skulle säkert fega ur. 😛
Sen är det en bit till Umeå förstås.

ChristianK
0

#1 Får man fråga om du bor närmast Umeå el Stockholm? Stockholmsträffen är på g nu den 22 feb om du är intresserad 🙂

[Emma--]
0

#2 Bor närmast Umeå. Bor i Luleå så det är ändå rätt nära till Umeå. Åtminstone i norrländska mått 😃

ChristianK
1

#3 Haha, ja ca 26 mil är ju ingenting jämfört med 90 (!) som det är till fjollträsk 😃

Wide Awake Dreamer
2

Skulle vara kul att hitta på något i Umeå. Jag har ju mest passerat genom stan på väg till och från universitetet. Visst har man väl gått runt på stan och sett sig omkring, men de enda ställen jag har besökt är galleriorna och biblioteket. Jag antar att det finns mer att se(?).

Fast ja, vi får väl se. Har inte jättefett med cash just nu, så om det bestäms något får jag ta och räkna på saken först. Sedan måste jag vara ärlig och erkänna att jag lite orolig för det här med åldern. Jag är ju något av en ålderman här, har passerat 40. Är bara rädd att det skall bli jättekonstigt på något sätt.

Men med detta sagt så är jag ändå beredd att testa, om vi kan komma överens om något, och om allt klaffar.

[Memento Mori]
1

#3 Norrländska mått är så charmigt, syrran bor ju i Skellefteå, det är runt 14 mil och tar över två timmar men det är ju luuugnt, kan åka fram och tillbaka till henne över dagen.. 😃

#5 Ehm. Försöker komma på något mer att se.. 😃 Finns ju en del fina gamla trähus från före branden som kan vara intressant att se dessutom så har det ju byggts om en del nu inför kulturåret så en ny tur genom staden kan ju vara intressant också. 😉

Kritik mot stadsomvandlingen i Umeå

Åldern tror jag inte spelar någon större roll man kan ju hitta på saker och umgås ändå tänker jag. 🙂

Gitarrmuseet kan kanske vara intressant om vi har några musikintresserade, har faktiskt inte kollat in det själv än men det verkar lovande. 

Hmhm, vart tog Scirocco vägen nu då, hade ju tänkt att han skulle hjälpa mig med vad som finns i Umeå.. 😎

scirocco
0

Ah du hade inte glömt bort oss norrlänningar hehe, ja kommer inte på så mycket just nu, men jag ska gå och lägga mig om typ 5 min. Ska klura på saken imorgon, men en sak poppar in i skallen direkt, västerbottens museum var många år sedan jag var där, tror många nästan glömt bort att vi har ett, eller är det bara jag? :)

[Memento Mori]
0

#7 Haha, ja det hade jag glömt, har inte heller varit på museet på flera år så har ingen aning om hur det ser ut där nu. 😃

scirocco
0

Hmm hade för mig det var fler som bodde i närheten av Umeå? Dem kanske inte har loggat in på ett tag.

[Memento Mori]
0

#9 Det var åtminstone en Umebo till och en Vasabo om jag inte minns helt fel.

scirocco
0

Hmm ja efter ni hade lyckats så bra med Mellansverige träffen så vart man ju mer sugen på att dra ihop nått, men det verkar inte vara många intresserade.

[Memento Mori]
0

#11 Ah, fast det är ju ändå fyra intresserade nu och vi var ju fem på den träffen så helt omöjligt är det ju inte. 🙂

Men det går ju att vänta ett tag och se om det kommer några fler plus att det är riktigt tråkigt och sliskigt väder just nu ju.

scirocco
0

#12 Men det är varmt, gillar vädret faktiskt, kan vara lite halkigt på vissa ställen bara. Ja vi får väl kanske vänta lite, jag är alltid så otålig dock när jag får en ide i skallen så det blir hemskt :)

[Memento Mori]
0

#13 Tur att jag inte är så måste jag nog säga, eller ja, ibland kan jag få lite "spontana infall" men oftast är jag inte särskilt otålig av mig. 

Min budget är dessutom totalkraschad men Umeå blir väl i för sig rätt så billigt för min del fast måste ju se hur det är för dom andra. 😉

[Memento Mori]
0

Puttar lite här och se om det är någon annan som är intresserad att haka på. 🙂