SÅ-träff i Mellansverige
Då har vi officiellt en egen MellanSverige-tråd dårå pojkar och flickor!😃
Klistrar in mitt förslag från den allmänna tråden:
Förslag, MellanSverige-gänget (Appalpaj, CamillaS, ChristianK, KaiPon, Iskall, och ev. flera) : Träffas under en heldag el helg i Stockholm. Hitte på? Kom med förslag! Jag kan tänka mig alltifrån att gå runt i Gamla Stan, Skansen-Akvariet, kittla en slottsvakt i armhålan vid slottet? Ska ta reda på vad mer skoj man kan göra där. En bra grej kan ju vara att varje person väljer en sak de vill se/göra, om det funkar för hela gruppen att hänga på till det.
Vet inte om det behövs, men jag lägger länken till den allmänna tråden här:
http://socialfobi.ifokus.se/discussions/5290daea8e0e7453860006d2-sf-traff?discussions-1
Som jag skrev i den andra tråden så tycker jag att skansen är en bra idé. :)
#1 Ja, de flesta av oss gillar ju djur har jag för mig, så det känns bra 🙂
Här är hemsidan till Skansen-Akvariet:
Medarbetare på Social fobi iFokus
Kan inte alla som planerar att dyka upp presentera sig själva? Namn, ålder, hobby och kanske en bild på sig själva?
#4 Bra idé! 🙂 Du kan börja! 😃 Närå, men ska strax skriva några rader om mig tänkte jag.
Om ingen har listat ut det än så heter jag Christian, men ni kan kalla mig Crille..pille..nä, inte det sista förresten 😛 fyller 29 år den 23 december. Har ingen direkt regelbunden hobby för tillfället, men funderar starkt på att skaffa en omplaceringshund. Kör lite styrketräning då och då, lyssnar på väldigt blandad musik, gillar film och serier som de flesta andra 🙂
Motorsport är skoj! Följer F1-tävlingarna och gillar WRC rally med bl.a. Har blivit lite av en Youtube-junkie på senare tid, brukar kolla på djur, bilar, musik, Robbaz (En rolig snubbe som spelar tv/data-spel och kommenterar det, som Pewdiepie ungefär..fast bättre)
Selfie! :
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
It's so quiet in here… 😴
Har väl egentligen inte så jättemycket i den här tråden att göra men vill ändå poängtera att Christian kan inte planera en träff åt er utan ni som är intresserade får nog lov att hjälpa honom lite. 
Jag har tråkigt nog inte möjlighet att vara med på någon träff i stockholm pga. ytterst liten resebudget 😮
Medarbetare på Social fobi ifokus
Hej hopp!
Har varit väg från iFokus ett tag, varit helt slut de senaste dagarna.
Jag skulle kunna Stockholm, men då blir det kanske inte fören nästa år, då jag just nu har praktik två gånger i veckan, och jag far ner tll Skåne över jul, möjligtvis nyår också.
Men det här är jag;
Japannörd to the max. Stolt otaku. Gillar Japan, musik och teater. Gillar även att läsa och skriva. Glad tjej som försöker se det positiva i det mesta. 21 år, men känner mig fortfarande som en tonåring haha.
Vad mer kan man skriva? Är det nåt ni vll veta så fråga på bara.
Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/
#10 Nä, det är inte så långt kvar av året nu så, jag kan själv tänka mig nån gång under början av nästa år.
Träffen behöver inte stressas fram, utan vi kan börja med att spåna ideér här bara.
#9 Ok, jag förstår. Får väl se vad alla tycker är den lämpligaste platsen att ses på.
Hehe, kan inte hålla fingrarna i styr igen.. 😃🤐
#9 Ungefär hur långt har du råd att åka (vilka städer)? Går ju kanske planera träffen lite närmare då, om det går bra för resten? 🙂
Camilla heter jag, är 28 år och är en glad och trevlig tjej för det mesta.😉Bor ensam med mina tre katter som håller mig sällskap när jag är hemma, vilket jag är väldigt ofta om jag inte är på min arbetstränings praktik.
Är en riktig pyssel nörd, håller på med allt från att virka, nålfiltning, rita/måla, skulptera med lera mm. 😃
Älskar djur och att fotografera dem om tillfälle ges. Musiksmaken är väldigt blandad, men när det gäller filmtittande så är det spännande filmer som gäller. Typ thrillers och ja, det kan slinka in någon skräckis också men då får den inte vara allt för läskig.
Det var lite om mig, undrar ni nåt mer så är det bara att fråga. 🙂
Jag heter Tula, bor i Ljusdal (35 mil ovanför Stockholm) så därför är min intresseanmälan enbart just det - intresseanmälan, för allt beror på hur det ser ut vid fastställt datum! 😉
Jag är 19 år, fyller 20 i mars. Har levt med Social fobi sedan jag var 9 år, så jag är ingen rookie direkt. Blev dock inte diagnostiserad förrän våren 2012, då jag även fick diagnos på kronisk depression och ADD.
Djurälskare från topp till tå och har alltid varit, iFokus har under några år nu varit mitt paradis då alla diverse djursajter verkligen kan vägleda en ordentligt! Jag har haft möss, chinchillor, hundar, gerbiler, råttor, dvärghamstrar, guldhamstrar, katter, undulater, praktrosella och ja… Gud vet vad!
Nu har jag dock slagit mig till ro med mina två cornish rex-katter men med tankar kring att skaffa pilgiftgrodor i framtiden. Och självfallet fler katter. 🤫Jag, Molly och Winky bor i en etta på 45 kvm och vi har en kärleksfull liten familj.
Studerar vård och omsorg på gymnasienivå efter att ha hoppat av min första sväng i sista sekunden.
Skulle vara supertrevligt att komma iväg och träffa folk! Allt som står i vägen är pengar och tid då katterna behöver passning och jag behöver ha råd att ta mig iväg.
Folk får uppdatera mer då allt blir mer planerat så kanske jag hänger på! Skansen låter för övrigt fantabulöst, men några spindlar tänker jag inte hälsa på. Never!!!!!!
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
#15 Hej! Har inte sett dig här förut, kul att du är intresserad! 🙂
Ja, det ska nog gå att planera ihop nå skoj med alla här…*Lägger en "mördartarantula" på din axel!* 😃
#16 Jag har varit medlem i över ett år men jag har varit oerhört inaktiv på iFokus sedan årsskiftet '12/'13, så det förklarar nog saken! Kikade in av en slump just nu faktiskt! 🤫
Den där spindeln är inte välkommen!!!!!! Det är lite ironiskt för övrigt att tarantula innehåller mitt namn och en av mina favoritfilmer som barn - TARAN och den magiska kitteln… Taran-Tula. Meant to be. Hahahahahaha. 😃
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
The ninja is putting upp this tråd 🦸♂️
🦸♂️🦸♂️🦸♂️🦸♂️
Jag har frågan att när v bestämt när/var/hur så undrar jag om v ska ha nånting som visar att vi är vi. Jag skulle kunna tex tänka mig en 'SF IFOKUS' skylt eller liknande. Speciellt om vi väljer att samlas i Stockholm.
Kanske kan lägga till att jag är för envis för att få en Social fobi diagnos, då jag näst intill tvingar mig att vara social med folk vilket gör att folk som skulle kunna diagnosticera mig säger att jag inte kan ha det. Insåg för något år sedan att antingen tar jag mig ut och är ute bland folk, eller så låser jag mig inne på mitt rum och lämnar aldrig lägenheten. Blev bara ännu mer envis efter den instinkten, så nu tvivlar jag på att folk kommer kunna ge mig en diagnos. Men ångesten och rädslan för att vara bland folk finns där och har funnits väldigt länge. Och hade jag inte varit envis skulle jag lätt ha fått den diagnosen, men det skulle innebära så mycket problem för mig som antagligen skulle öra mitt mående värre. -suck-
#19 *Limmar på Hitlermustaschen* Ja, för det första så tycker jag att när det är dags, så ser vi till att vi har allas mobilnummer. Och sen bestämma en samlingsplats såklart. En iFokus-skylt är en bra idé.
Vad tycker ni andra om den idén? Tankar? 🙂
Det är bra att du försöker KaiPon. Det är modigt att utsätta sig för sina rädslor, helt klart. 🙂Men du ska inte behöva må dåligt av att vara "social", ute bland folk. Jag tror det hjälper att minska ångesten om man lyckas hitta människor som accepterar en för den man är..och då är en sån här träff en bra grej, träffa sjysta människor som inte dömer en.
Mobilnummer är en bra ide, men skicka helst sms till mig eller så, för jag HATAR att prata i telefon med folk jag inte känner. 😕 Men annars är det du skrivit en bra ide.
Tack. 🙂 Jag visste inte om att Social fobi var en diagnos man kunde få förrens för några månader faktiskt 😞 Så det var det som gjorde att jag envist fortsatte. Och även om det fortfarande är sjukt jobbigt bland nya folk så har det blivit bättre. Är dock fortfarande antingen jättehyper eller jätteblyg i en början, då jag inte riktigt fnulat ut hur man "ska" och kan bete sig i den gruppen.
Ninjar in igen.. 🦸♂️
Jag har hört Skansen, någon annan som har några bra idéer eller är det något av Christians förslag i #0 som verkar roligt? 🙂
Skylt låter bra men ni ska kanske inte trycka upp "Social fobi" i feta bokstäver men typ "SF" eller bara "iFokus". Mobilnummer verkar också smart men kanske att man väljer ut en "kontaktperson" (Christian? 😉) som får ge ut sitt och att alla skickar sina nummer till honom eller "kontaktpersonen" om någon annan tar på sig det.
Tänkte som så att det går ju oftast att googla fram lite info från numret så känns kanske lite bättre om inte allt för många får den möjligheten. 😎
Att kittla en slottsvakt i armhålan vid slottet låter askul kan jag säga. Och fick jag chansen skulle jag lätt göra det. För jag är sådär lagomt random. 😃
#23 Kräver bild- eller filmbevis på det då, lite kul ska jag väl också få ha. 😃
Men är det någon som vet om något trevligt litet café eller restaurang i Stockholm? Eller Bio kanske, vad gillar ni för typ av filmer? 🙂
#22 På min skylt ska det stå: "Jag är socialt handikappad..hjälp miiiig!"
😎
#25 Precis vad jag misstänkte då.. 😉
Mycket diskret putt upp. 😇
Hejsan!
Här har ni en till som skulle vara intresserad av en träff! Vilket jättebra initiativ förresten!
Jag är 28 och bor i Västerås. Rätt nära sthlm med andra ord :)
Ska följa den här tråden och kolla vad vi kommer fram till :)
GOD JUL!
#28 Hej! En som bor i samma län som mig! Awesome! 😃
Kul att du vill haka på. Skriv gärna om du kommer på något som du skulle vilja göra i Stockholm.
God Jul 🙂
Hallå!
Jag är ev. intresserad av att hänga med på en träff beroende på vilket datum den blir (om ni inte redan haft den såklart!)
Jag är 18 år och har varit blyg i princip hela mitt liv, och även haft en del depressioner pga av det. Skulle därför vara intressant att få träffa er med liknande erfarenheter eftersom det här är något jag vill jobba bort! På fritiden händer det inte så mycket för min del. Jag tycker om den japanska populärkulturen så jag läser en hel del manga. Har också börjat få upp ögonen för cosplay så när jag blir bättre på att sy tänker jag göra några egna! ^^ Juste, jag bor i Stockholm så en träff här skulle passa perfekt! 🙂
#31 Hej! Nej, vi har inte haft någon träff än 🙂 Du och Kaipon t.ex. lär ju ha en del att bubbla om. Det finns flera här som är intresserade av manga, japansk popkultur osv. så känn dig som hemma 😉
Du som bor i Stockholm, har du något kul ställe att tipsa om?
Hej! En till Stockholmare här. Jag har väll inga vidare vänner direkt, här i staden. Fick nästan ingen med mig från grundskola och gymnasium.
Mobbningen då kanske gör att jag platsar i denna skara, verkar ju inte vara så bra på detta. Får se om jag kan, när det väl blir dags också. Ev. har jag skolarbete upp över öronen. Men jag är försiktigt intresserad.
Jag vet ett ställe där man kan spela biljard, vid Fridhemsplan.
Bowling på Södermalm, vid Mariatorget.
Jag vet en vegetarisk resataurang med underbar mat, men lite väl dyr kanske, Hermans tänker jag på. Den är rätt känd i landet.
Annars kan jag inte Stockholm så bra, men naturligtvis finns det sjyssta fik också. Vetekatten är rätt känd, frågan är om det funkar för oss där.
Jag själv skulle ju önska en plats, där det är rätt lugnt och där man hör varandra utan att behöva skrika. Ja Ja, det var allt från mig
#33 Hej! Vad pluggar du för något? Ja, jävla mobbare..var tyvärr också utsatt då och då för riktiga svin i skolan. Klart du ska med på en sån här träff! 🙂
Tack för alla förslag, jag ska notera dom och göra en lista av det sen tänkte jag, så kan alla vara med att bestämma "huvudaktiviteterna"
#34 Som svaret på min din fråga - läs min profil, det är specifikt nog. 🙂
Ja mobbning är jobbigt, sänker ju självförtroendet. Sedan är det koncentrationssvårigheter jag har också. Stimmiga miljöer är jobbiga,
svårt att urskilja ljud där.
Ok, tack då!
Har inte så mycket att komma med, tycker de flesta idéer som folk har skrivit låter bra! Men om du skriver ner allt Christian så kan vi nog bestämma för en träff snart 😉 Tänker däremot om vi ska gå på Skansen eller dylikt så kan det bli väldigt utspritt där alla springer lite vart som, men om man skulle ta en fika efter det så får man lära känna er lite mer ( bara ett förslag!🙂)
#36 Jepp, ska göra det 🙂 Ja, jag får hålla en del i koppel antagligen så inte alla barnen rymmer iväg nånstans.. "Nej har jag sagt! Lasse Berghagen jobbar inte här längre, ok?! Kom hit nu!" 😃
Vi försöker hålla ihop hela gruppen tycker jag på Skansen. Sen är det klart att vi ska sätta oss ner och bekanta oss med varandra, ingen stress. (Very good förslag 🙂)
Ok, vad vi har hittills då:
Hitte på
*Spela biljard, vid Fridhemsplan.
*Bowling på Södermalm, vid Mariatorget.
*Skansen-Akvariet.
* Gå genom gamla stan, titta i butiker som kan vara intressanta.
Fika/Mat/Chillidill
* Hermans, vegetarisk restaurang.
* Vetekatten, fik.
* Fik/restaurang vid gamla stan
Hojta till om ni kommer på något mer 🙂
Jag kommer nog kuta omkring och typ vara random och snacka japanska och så. Bara så ni vet.
För jag är konstig.
Och yeah.
När vi träffas kommer jag antagligen buga.
Because I am like that.
Bara så ni är medvetna om min konstighet.
(kolla bara in klotterplanket så får ni se x3)
#39 Behöver vi fundera på att ta med en tvångströja till träffen? 😉
#40 Yeah, det kan nog vara en bra idé. Håller min kompis med om också 😂
Tänkte också presentera mig. :)
Jag heter Ida, är en 19 årig tjej med olika diagnoser. Har bland annat asperger, BDD, Social fobi och depression. Jag kan vara extremt blyg med nya människor och vet därför inte om jag skulle klara av att vara med på en sådan här träff.
Jag var med om en misshandel för ca två år sedan som gjort att jag fått en ansiktsförlamning som ej läker, så även det är en anledning till att jag avskyr att vistas bland folk.
Hur som helst så vill jag gärna vara med på träffen men jag vet inte om jag vågar.
#42 Hej hopp du!
Det är helt upp till dig om du kommer eller inte men jag skulle tycka det var kul.
Och #31 parsee JAG HOPPAS DU KOMMER FÖR DÅ KAN VI NÖRDA JAPAN TILLSAMMANS! ;D
#42 Hoppas du känner dig "stark nog" att vara med när det är dags, skulle vara kul 🙂
För egen del så har jag mycket utgifter som det är nu, med uppstart av praktik m.m. så jag tror jag kan tidigast i slutet av februari. Hur ser det ut för er andra?
#45 Jag har just nu problem att kunna ta mig in till min praktik alla dagar. So yeah, slutet av februari skulle funka bättre tror jag.
Slutet av februari skulle passa perfekt !( har sportlov då så jag kan hela vecka 9 🙂)
#43 KaiPon! Klart jag kommer, det här blir superbra! 😂
#42 ratuoi. Hoppas att du hänger med! 😇
Tycker Hermans låter trevligt för övrigt. Har dock aldrig varit där men hört att det ska vara bra!
#47 YATTA! Då kan vi nörda Japan tillsammans!
Jag kom på en rolig grej vi skulle kunna göra tillsammans.. Åka på en kryssning? 😃
Låter kul :)
Känns nervöst dock..
#49 Torsk på Tallinn? 😉
Se där ja, jag ska tydligen neråt landet.. 😉 Hur låter det med helgen den 22-23 nu i februari, har ni tid och är det möjligtvis någon som är sugen på att träffa sajtvärden? 😎
Hänger väl på och klottrar ihop en liten presentation också. Jag heter Ylva och jag fyllde precis 23 år. Intressen, jag har två chinchillor och två kaniner och ett allvarligt iFokus-beroende är jag rädd.. 😇
Bor ju egentligen i Umeå så ni kommer få höra den "underbara" norrländska brytningen som jag dragit på mig och jag kommer nog vara hyfsat borta i Stockholm också för den delen. Men jag är ju åtminstone "lugn och trygg som alla norrlänningar".. 😉 Eller kanske inte, vi får se hur det blir med den saken. 😃
Jag och kameror är lite ovänner så möjligtvis, kanske, kommer upp någon bild senare men räkna inte helt med det.
Som jag säkert sagt i massa andra trådar så har jag ju en viss tendens att stamma så lek snällt med mig i början annars så måste jag nog gömma mig bakom Christian eller vem som nu ser snällast ut. 😊
#41 Ah och KaiPon, någon tvångströja har jag tyvärr inte men jag kan säkert gräva fram några kedjor och läderbältet om du känner av vi måste surra ihop dig lite.. 😉
Det passar bra för mig också den helgen, 22-23 feb alltså 🙂 Sen är ju frågan om man vill sova kvar i Stockholm på lördagsnatten där el inte? Det kan ju vara upp till var och en att bestämma det. Antagligen en bra idé speciellt för er som kommer långväga ifrån.
Nice att sajtvärden vill vara med på träffen också, el hur? 🥳
Hur ser det ut för er andra? Kan ni den helgen?
Den helgen passar perfekt! ✨
Kommer vara jätte nervös dock så om jag är lite skakig är det på grund av det. Har en mötesplats och aktivitet bestämts ännu? 🙂
#54 Vad bra! 🙂 Vi kommer nog alla att vara mer el mindre nervösa, så välkommen i klubben ^^
Ingen mötesplats el aktivitet har bestämts än. Någonstans inne på Stockholms Centralstation kan ju vara en idé, men minns inte riktigt hur det ser ut där inne 🤦♂️
Sen det här med skyltar för att hitta på varandra, det kan vi väl skippa? Vi hittar nog på varandra ändå, el hur? 😉
#54 Tror nog dom flesta kommer vara lite skakiga och nervösa så ingen fara. 
Hur länge är ni intresserade att umgås, heldag? 😎
Angående aktiviteter så verkar det ändå vara en del som är intresserade av Skansen och en liten idé är väl kanske att ta det ganska tidigt eller direkt när dom öppnar för jag antar att det är minst folk där då? Hur stort eller hur lång tid tar det, någon som vet?
Senaste gången jag var där så var jag runt 8-10 år och då kändes det helt gigantiskt..!
🤐
Sen kanske att man äter eller fikar något och efter det kanske gamla stan eller bowling/biljard om ni inte hellre vill göra något annat?
..Eller så börjar man med att äta/fika så man kan sitta ner och prata lite först? 
Vad tycker ni låter bra och vad skulle ni helst av allt göra i Stockholm förutom att träffa varandra? 
Jag kommer nog ha lite svårt med den helgen, men vi får se. :/
#58 Ojdå, det var synd, men hoppas att det kanske går ändå. 🙂
#59 Jo man kan ju hoppas :)
#60 Kaipon, kom! Du måste! (ノ◕ヮ◕)ノ*:・゚✧
#57 Memento Mori. Jag tänkte om vi skickar pm/mobilnr till dig eller Christian eftersom ni verkar ha mest koll på alla. Så vet vi hur många som kommer och kan utifrån det bestämma vilken aktivitet som vi vill göra? Och att ankomsttider osv passar bra för alla. Tycker en fika låter brilliant att börja med då det oftast är väldigt lugnt och avskilt på ett fik. Samtidigt kan det vara bra att köra tidigt på Skansen ( om vi ska dit ) eftersom det inte är så mycket folk där då? 🤔 Överlåter det till er, för mig spelar det ingen roll 😛 Är inte säker på att jag kan vara med hela dagen heller men några timmar ska nog fungera i alla fall!
#61 Som det ser ut nu kommer jag inte ha 400:- att ta mig till/från Stockholm. :/
Ah Memento Mori, känns som om du överger oss norrlänningar! :) Skulle inte du fixa en SF träff här uppe oxå ? :)
#61 Du kan skicka ett PM till mig med mobilnr, så håller jag koll 😎
#62 Hehe, problemet med Ebay.. 😎
#61 Jag lämnar nog över det till Christian, tror han har bättre koll på Stockholm än vad jag har.. 😃 Dom som är intresserade får ju gärna skriva en liten kommentar här att dom kommer så att alla vet det. 🙂
#63 Ja fyf*n, vad gör man nere i "Fjollträsk"..? 😉🤐 Startar upp en Umeå-tråd då också. 🙂
#65 Indeed. Har ju tre cosplays att fixa, samt räknngar och sånt skit. 😕
#66 Planering är mitt tips. Så förlorar man inte onödiga pengar på för mycket tyg etc. Har en viss erfarenhet där dessvärre😭
#64 Skickat PM! 。◕‿◕。
Jag har funderat lite, och tror nog att det blir bättre och roligare om det är fler som kommer på träffen. Så vad sägs om att skjuta på det till något datum i vår istället? Trevligare väder att gå runt i Stockholm då dessutom.
Sorry parsee om jag lurade upp dig nu, men det blir väl roligare för dig också om Kaipon är med? 🙂
Jag kan förmodligen den 22-23e februari också. Det enda som skulle kunna hindra mig är nog min rädsla.
Men det jag funderar lite på, med tanke på det du skriver Christian, är varför inte många svarat vad de tycker om den 22-23e februari: Är det för att folk helt enkelt inte kan just denna helg eller är det för att det känns för läskigt när det väl närmar sig? Eller kanske är det någon mer som väntar så långt som det går innan den anmäler intresse? Med andra ord, skulle fler komma till en träff senare i vår?
Sannra91, CamillaS, Ratuoi, Wand, Cornelian, Portera… och alla andra somtycker det låter mer eller mindre intressant, vad säger ni?
Tycker det vore kul att ha en träff där sajtvärden är med annars, som egentligen bor så pass långt härifrån 🙂
Så går min tankegång iallafall 😛
Jag får KANSKE pengar 21, och då har jag räkningar och sånt att betala första hand, samt min del av hyran, men har jag tur kan jag ta mig en tripp till Stockholm då, iaf i några timmar. Men det beror på NÄR vi skulle träffas i så fall.
#69 hon har status här ;D ja kan möjligtvis med 2 vänner som med har Social fobi komma men inget vi bestämt än alla är mer eller mindre en aning osäkra
#71 Haha yeeess!😃 Vad är det som gör att du/ni är osäkra? Beror det på er fobi eller är det annat som spelar in, typ tid, pengar osv? 🙂
#72 för mig är de mest fobi då jag vågar mindre än vad dom gör irl men ironiskt nog vågar jag mer än dom gör på nätet delvis därför dom inte skrivit något än. allt annat går att lösa
"Men det jag funderar lite på, med tanke på det du skriver Christian, är varför inte många svarat vad de tycker om den 22-23e februari: Är det för att folk helt enkelt inte kan just denna helg eller är det för att det känns för läskigt när det väl närmar sig? Eller kanske är det någon mer som väntar så långt som det går innan den anmäler intresse? Med andra ord, skulle fler komma till en träff senare i vår?"
Det är sant, det behöver inte bli fler i vår heller. Svårt att veta när en del medlemmar inte är inne så ofta vad de tycker och tänker..ifall de nu vågar yttra det ^^
Jag vill inte vara någon "partypooper", klart vi kan köra den 22-23 feb om nu flera vill det. Det bestämmer inte jag, det är upp till var och en. Men jag är på..kommer ha rätt kasst med pengar då tror jag, men skansen och lite rundtur på gamla stan kan jag iaf minst vara med på :)
Lika bra att passa på nu när Memento Mori kan den helgen också :)
Jag kan som sagt ta på mig rollen som kontaktperson, skicka PM till mig då med erat mobilnr 🙂
#67 Parsee, kan du skicka ditt nr igen? Jag skulle rensa inkorgen och råkade få med ditt PM också 0_o
Jag kan bara vara med Lördag 22 februari för övrigt.
#73 Aha okej jag förstår.
Men jag hoppas att vi kan få till en träff och att du och dina två kompisar kan komma. Om vi är många kanske det blir mindre läskigt? Tänker att det är mindre fokus på varje person då eller nått? Kanske 😛 Finns dina kompisar här på iFokus förresten? Om ja: Hej på er Frankys vänner! 😊
#74 Ja… jag vet inte men jag hoppas att fler ger sig till känna och vågar berätta vad de tänker 🙂
Lördag låter som en bra dag för min del också. Undra om vi ska vänta med att bestämma närmare tid några dagar ifall fler ger sig till känna? 🙂
#76 haha jag är faktiskt en sån person som föredrar personliga träffar 1 och 1 men känns som man behöver ändra strategi lite och prova på gruppträffar, mina vänner föredrar nog grupper med.
ena är medlem de är Sannra91 som du nämnde tidigare den andra är inte medlem lite osäkert på om den personen vågar dock :)
vill förstås inte bara komma in här me folk och förstöra för andra men vi alla 3 har ju Social fobi och är intresserade av att träffa och lära känna nytt folk
Kan ju inflika att det behöver ju inte bli "en gång och aldrig mer" utan det går ju att ha någon träff till längre fram också om det finns intresse för det. 
#69 Ja kom du, vi två kan säkert hitta på något att prata om.
Så får du ju se hur jag ser ut också.
Lördag låter bra, vi kör på det. 😉 Klockslag kan man ju kanske vänta lite med och se om några fler hakar på. 🙂
#77 Haha jaha, ja precis det kan ju vara bra att prova på gruppträffar också :)Du förstör absolut inte franky, bara kul ju 
Sannra91, hoppas att du också vill komma! Såg i din presentation att du är väldigt blyg i början, det är jag med. Kom så slipper jag känna mig lika ensam med att vara det haha
😉
#78 Jo precis, man kan ju ha hur många träffar som helst om man skulle vilja 🙂 Det blir säkert trevligt (även om det verkar läskigt hehe)! :)
tyvär så dök oväntade saker upp så varken jag eller sannra kommer kunna komma på träffen
Tänkte om man skulle skippa skansen-akvariet och kolla in det här akvariet istället som verkar roligare..är ni på? 😛
#80 Vad tråkigt! Hade varit kul att träffa er 🙂
#81 För mig spelar det ingen roll iallafall. Jag har ingen erfarenhet av varken skansen eller akvariet. Vill till det som är roligast och där det finns mest att se och göra 😃🙂
Jag ska väl också presentera mig lite eftersom jag har tänkt trotsa min fobi och delta på träffen.
Jag är 20 år, bor i närheten av Örebro och har haft Social ångest under min tonårstid, men fick diagnosen först i maj förra året. Tycker om hundar, choklad, karuseller, glass, ta kort, vara i naturen, att resa och annat roligt 🙂 Är väldigt blyg så förvänta er inte för mycket av mig 😛 Hoppas att vi ses!
#82 nästa gång :)
#81 Personligen tycker jag att Skansen akvariet är roligare än Aquaria ^^' Finns fler olika djur att titta på i Skansen, Aquaria har bara fiskar och tja, abborrar. ;3 Men vill alla till Aquaria är det klart jag hänger på!
#83 Är också väldigt blyg och tillbakadragen så du är inte ensam om det! :)
Jaha ok, fick tips om Aquaria och trodde blint på att det kunde vara bättre, hehe ^^ Ja men, kanske skulle stå fast vid Skansen då 🙂
Vilken tid tycker ni att vi ska ses? Skulle vara bra att bestämma en tid så att man (ex jag haha) kan boka tågbiljetter 😊 För min del skulle det vara bra om det inte blev alltför tidigt på förmiddagen då tågfärden tar runt 2 timmar, och kanske är det en del som har ännu längre restid? 🙂
Och så fortsätter jag på vad #57 och #61 har skrivit. Vad är bäst att börja med? Skansen eller att fika? Funderar liksom #61 kring om det är bra att börja med en fika för att alla ska få lite kontakt med varandra, eller om det är bättre att börja med skansen för att det är lite mindre "kravfylld" situation då? Ska jag tro något så tror jag kanske ändå att det är bra att börja med en fika, så att det kanske blir lite mer avslappnat när vi sedan ska gå på skansen tillsammans.
Vad tänker ni?
För att svara på frågan #57 skrev, hur länge vi vill ses, så tycker jag en heldag låter fint. Bara vi har något att sysselsätta oss med så att det inte blir pinsamt och tyst haha. Men sysselsättning borde väl inte vara några problem när vi är i huvudstaden haha? 😉 Undrar också, liksom Memento Mori: Hur många timmar ska man räkna med att Skansenbesöket kan ta? En förmiddag? 🤔
Men jag tror på det Mori skrev, skansen och fika alternativt fika och skansen och sen på eftermiddagen något annat så som gamla stan eller nått 🙂
Hur tänker ni andra?🙂
#87 Vad sägs om att samlas vid Stockholms Central kl. 10:00? Som du säkert sett går det tåg från Örebro C 07:38 framme 09:35. Funkar det för dig? 🙂
En fika kan väl vara bra först för att bekanta sig med varandra? Sen Skansen och gamla stan. 🙂
För min del fungerar klockan 10.00 bra. Vore bra att veta så snabbt som möjligt om det fungerar för er alla, eller om vi bör träffas senare (eller tidigare) för att ni ska kunna :)
Hur mycket ska vi planera? Själv gillar jag och veta hur dagen kommer att se ut, men det kanske bara är jag? :P
Ska vi fika på vetekatten som nämns i #37? Och luncha på hermans sen efter skansen (om det är ok för er andra att gå på skansen efter att ha fikat såklart) eller när det kan tänkas bli?
Vet inte hur mycket ni vill planera eller så, men tänker att jag skriver lite och så får ni skriva hur ni tänker 🙂
Det känns lite klurigt att boka tågbiljett hem… hur ska man tänka kring det? Kommer vi att vara nöjda någon gång på eftermiddagen, eller kommer de som kan ta sig vidare till något ställe och äta något mer/dricka en öl (hehe kanske bara är jag som dricker alkohol förresten haha). Ni andra som kommer en längre bit ifrån, hur länge har ni tänkt stanna? :)
10:00 går bra för mig som sagt, för er andra? 🙂 Om man träffas den tiden då, går till ett fik, snackar lite, kollar sen upp hur vi ska åka till skansen, sen när vi är i närheten av Skansen, käka lunch först och sen titta i lugn och ro på akvariet, efter det..nånting annat ^^ Låter det bra? 😛
#89 Kanske bäst att köpa hemresan på plats? Jag vet inte heller riktigt när jag vill åka hem.
Tankar från er andra?
#87 appalpaj. Ja, men det var så jag tänkte när det gäller att ta en fika först. Kan vara bra att bekanta sig lite innan så det inte blir alltför stelt😉 Tar gärna en öl senare också <( ̄︶ ̄)>
Jag kan träffas vid 10! Tar en kvart för mig att åka dit såå…😛
#90 Hur många har skickat sina nummer till dig om man får fråga? ^^ Tänkte att de som skickat och sagt till dig i pm att det kommer är dom vi förväntar oss kommer dit. Så vi inte väntar på någon som inte hör av sig, och att ingen missuppfattar och missar 👋 ;O
#91 Jo, precis, vi måste ju veta att folk verkligen kommer 0_O Det är bara ditt nr jag har än så länge ^^
Men jag får väl ditt snart också appalpaj? 🙂
Vore det inte över 20 mil, så skulle jag hakat på.
Ja ska man träffas vid 10 så kan det ju vara trevligt med lite fika plus som ni säger att träffas lite i lugn och ro och snacka först. 🙂
Skansen har jag fortfarande ingen aning om hur lång tid det tar eller hur långt utanför det är men det för väl ta den tid det tar kan jag tycka, behöver ju inte stressa sig igenom det. 😎 Måste ju få träffa Lasse Berghagen också, hehe.. 😉
Krog låter bra men jag röstar för att inte gå på den största, trängsta med mest folk, någon som säger emot det? 😃
Mötesplats, nån som har nåt bra förslag på det?
Jag har inte heller någon koll på skansen eller vart det ligger, men som du säger, det får ju den tid det tar. Ska du träffa berghagen kan det nog ta sin tid ;)
Har inget emot vilken krog det kan tänkas bli :)
Hehe jag har väl inte mycket till koll på hur det ser ut i Stockholm. Kanske kan vi ses på centralen? Den enda "mer specifika" platsen jag kan komma på är det där hålet i typ mitten av centralen haha, att träffas antingen under eller bredvid den? Eller vid MCdonalds som jag har för mig finns där inne? :P
Men om det är någon av dessa är en bra plats att ses vet jag däremot inte, så nån annan kanske har något bättre förslag 🙂
Jag kommer, see you there ;)
#97 Nice! 🙂 Skicka ditt mobilnr via pm då, så vi kan nå dig i Stockholm.
#96 Yes, den där ringen 🙂
Hej! Jag har ju visat mitt försiktiga intresse förut. Jag kommer nog inte ha möjlighet att vara med, har en skolinlämninig den 23:e och tvivlar på om jag har Social fobi. Träffade en tjej efter en engångsgrej vi båda var med på och lunchade sedan tillsammans, nyligen. :) Får se hur mycket mer vi ses dock, detta att vara tillsammans med vänner ofta är en ny sak i mitt liv. Har svårt att få tid till det helt enkelt och drar mig en del för att söka upp sociala situationer, särskilt där man är fler än säg 3 eller 4.
Det är alltså inte någon fobi som stoppar mitt deltagande…
Ha en fin träff i helgen allihopa och Välkommen till Stockholm!
Nu snöar det här och är 0-gradigt.
Till Skansen går det buss 44 från nära Centralstation, eller också går ni till Sergels Torg och tar spårvagnen (linje 7) därifrån. Restid ca 10 min.
#96 #99 Då säger vi det. Jag är tjejer som ser helt förvirrad och bortkommen ut.. 😃
#101 Ser du någon annan där som ser lika förvirrad och bortkommen ut så kan det vara jag 😉🙂
hoppas ni går fram till helt fel personer nå främmling och bara tja :D
Får jag fråga när denna träffen blir av? Har skrollat som en tok men hittar inget datum :)
Medarbetare på akvariefisk ifokus
#103 Haha det hoppas jag att vi slipper 😉
#104 Den är imorgon lördag!😃
#105 lite spänning behöver du :D
#106 Den typen av spänning slipper jag gärna😉
#107 ahah ja kan komma å filma de :D
#104 Vill du hänga på mimåne? 🙂
#108 Dåså, då känner jag mig myyyycket lugnare 😉 Meeen… akta så jag inte drar med dig på träffen sen bara 🤐😉
Ska försöka vara där 10 minuter innan eller så, lär nog inte gå fram till någon då jag är för feg men har en påsväska som det står "Wholesome Concept" med ett ankare, tja så ni känner igen mig 🙂
#104 mimåne. Kom om du kan!! Blir kul om vi är så många som möjligt :D
Tygväska heter det så klart….. ಠ_ರೃ
Hoppas ni får roligt imorn! Och att ni tar bilder att dela med er av sedan. 😃
Tyvärr så kan jag inte :) Men jag är spänd på att få höra allt om hur eran träff har gått sedan. Följer detta med nöje :)
Det är Scooby Doo på TV ! Jag stannar nog hemma istället! 🤪 (Var Memento Mori som bad mig skriva det) 😃
Vi ses vid 10! Ska bli kul! 🙂
Hoppas att ni får det trevligt! 👍
#109 nästa gång kanske :D
Tack för att ni kom Memento Mori, Parsee, Dwein och Appalpaj! 🙂
Ni är jättetrevliga allihopa, hoppas det kommer fler tillfällen 🥳
För er som inte var med kan jag berätta lite grann om hur dagen såg ut: Vi samlades på Centralstationen i Stockholm, och vi tog sen spårvagnen från Sergels Torg till Skansenområdet.
Efter att ha gått halvt vilse inne på Skansenområdet för att hitta ett bra fik, så gick vi sen in på akvariet och tittade på alla coola djur 😛
Jag tog lite bilder på djuren med min sunkiga mobilkamera, men mobilen vill inte ge mig några bilder än så länge, så får se om jag kan visa något ^^ Kanske nån av de andra som kan visa några bilder.
Vi tog sen spårvagnen/tunnelbanan till Gamla Stan och käkade lunch på en fräsch pastarestaurang som Parsee kände till. Det var relativt mycket folk där, men jag tror det kändes ok för de flesta i gänget ändå.
Vi gick sen vidare till Science Fiction Bokhandeln som bara låg en bit bort. Finns otroligt mycket att välja på där för anime, manga och sci-fi-intresserade.
Parsee hittade på ett lite annorlunda fik sen som heter Café Art. Vi hittade ett bra ställe att sitta på där nere i "grottan" ^^ och snackade om allt möjligt en ganska bra stund.
Vi avslutade dagen med att gå till "Biljardpalatset" på S:t Eriksgatan, och Dwein fick lära vissa personer hur man spelar biljard utan att peta ut ögonen på nån 😃
Ungefär så såg dagen ut 🙂
#117 Låter som en härlig dag. 🙂 Så ni gick på Skansenakvariet då alltså, OK. Lite biljard på slutet också, kul att man kunde vara till lite hjälp då.
Några mobilbilder från Akvariet 😛

Tack själva, tycker verkligen det var jätteroligt att träffa er alla! Hade roligare än på länge🙂 Så… när blir nästa träff? 😉😃
#119 Vilka bra bilder du fick på djuren! De 2 första på aporna är mina favoriter 😃
#120 Tyckte bilderna var rätt kassa själv, men tack 😃
Nästa träff är imorgon…?! 😇 Närå, men vill definitivt göra en sån grej igen 👍
Låter som att ni hade riktigt kul!
Tyvärr hade jag en hel bibba räkningar, så hade inte alls mycket pengar över när allt var sagt och gjort, så kunde inte ta mig till Stockholm :(
Det var verkligen kul att träffa er! Ni var supertrevliga allihop och bra lyssnare 😊 Kände mig inte alls så nervös i ert sällskap och att jag vågade prata mycket mer än vad jag brukar göra annars! 🙂
Hoppas det blir en träff igen och att fler människor också vill och kan komma! 🌺
#123 Nästa gång ska jag fan se till att komma! :D
#124 Jajemen! Det ska du verkligen göra!! ٩(●˙▿˙●)۶…⋆ฺ
#125 Så kan du och jag nörda Japan 8D Om jag har allt kanske jag till och med kan komma i cosplay 83
Så roligt att denna träffen blev av och att ni hade det trevligt men var ni inte nervösa innan? Kändes det aldrig pinsamt och konstigt? :)
#127 Kan bara svara för mig, men tja, såhär kände jag:
Jag var inte alls speciellt nervös på tågresan upp eller sådär, konstigt nog. Mest nervös var jag när jag skulle gå fram till Memento Mori och ChristianK för att hälsa, samt i början när alla fem var samlade. Men det släppte ganska snart då jag märkte att det inte alls var så svårt att prata med de andra.😊
Jag tror inte att jag tyckte det blev pinsamt och konstigt någon gång faktiskt, hade förväntat mig att det skulle vara sååå mycket värre. Tyckte det gick enkelt att prata med de andra och alla var så snälla, och det var inte alls en massa pinsamma tystnader så som jag hade trott 🙂😃 Hur kände ni andra? 🙂
#127 Jag var väldigt nervös när jag var på väg dit. Men nervositeten försvann typ direkt när jag träffade de andra, antagligen för att de var så snälla och trevliga men också för att man hade vetskapen om att de var personer som är lik en själv. 🤔 Hmm.., upplevde det inte som pinsamt eller konstigt alls. Visserligen hade vi våra tysta perioder men man måste inte prata hela tiden heller (⌒_⌒;) Blev så glad att träffen blev av, man växer lite som person också när man utsätter sig för något nytt! (-‿◦☀)
Ja, jag tycker det var otroligt starkt gjort av er att gå på träffen. Det krävs väldigt mycket för att pressa sig till att träffa helt okända människor i dessa omständigheter. Ni kan vara väldigt stolta🎈
Får jag fråga om ni alla var i samma åldersgrupp?
#130 Nja, jag är 18. Om jag inte minns fel var de andra 20 , 22 , 25 & 29 (?) 🙂
#131 Jag är bara 23 (inte 25) men annars tror jag du har rätt. 🙂
#127 Som sagt, lite pirrigt när vi skulle mötas, men nervositeten försvann rätt fort 🙂 Ni är ett gäng trevliga små barn måste jag säga! 😇😃Man var ju gammelgubben i gänget med 29 år 🧟♂️
29 är inte gammalt alls! :)
#134 Hursaa?! Kan du upprepa vad du sa, jag hör så dåligt! Vart gjorde jag av min rullator nu igen..förbaskat också..*mumlar* Åh titta! Klockan är 15:00, dags att ta en eftermiddagslur! *5 sek senare* 😴
😉
#135 Hmm, kanske gamlingen skulle behöva kolla upp synen också så att han ser vad klockan är? 😉
Tycker fortfarande inte alls att det är gammalt :)
😊
Ska bara vara lite jobbig och peppig här hade jag tänkte.. 😉
För här är ju ändå en grupp som lyckats "överleva" en träff, skulle ni inte vara intresserade av en till? 😎 Och det kan ju kanske vara fler som är intresserade efter att ha läsa artikeln om hur roligt det var. 🙂
Det går ju såklart bra om ni känner för att starta en ny tråd i såna fall för den här börjar ju bli rätt lång.
..Men chansen att jag kommer kunna vara med igen är ju tyvärr rätt så obefintlig men ni kan säkert ha kul ändå (..hehe..). 😇