Social ångest iFokus

Social ångest

Etikettskriver-av-mig
Läst 2990 ggr
candyme
2011-05-24 18:55
0

Min presentation

Hej!

Jag har alltid varit blyg, har haft få riktiga vänner och haft det kämpigt i skolan.

Att ha få vänner och dessutom kämpigt i skolan tror jag har bidragit till min sociala fobi som jag haft så länge jag kan minnas.

När det var redovisningar i skolan oroade jag mig minst två veckor innan och var som ett vrak den dagen jag skulle redovisa.

Att svara i telefon, gå på möten och prata med människor tycker jag är väldigt jobbigt också.

Att ha Social fobi har för mig påverkat min självkänsla och mitt självförtroende då jag inte tror att jag kan klara av något och att jag är värdelös.

/Emma

• Redigerat 2020-12-19 16:19 av Lia
[WX5]
2011-06-07 12:58
0

Hej. Jag är ny här. Hittade hit igår. Visste inte att sajten fanns.

candyme
2011-06-07 13:11
0

Hej och välkommen!

Sajten har nyss startats upp :)

/Emma

[WX5]
2011-06-07 13:13
0

Okej då är det nog därför som jag inte visste om den.

Karmatarerskanise
2011-06-09 14:34
0

Kul med en liten presentation.

Animal-3
2011-06-09 14:42
0

Där var en pressentation man kan känna igen sig i. Lär kika in på denna sida då och då se om man kan hitta något bra sätt att lugna sig på.

Sidentass
2011-06-09 22:24
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Trevligt att denna sajt uppkommit. Själv har jag nog haft social-fobi så länge man kan minnas..de som jag har svårt för är att presentera mej inför en folksamling..redovisngarna i skolan undveks alltid! Tror webben är ett alldeles utmärkt kommunikations medel för många av oss..

[WX5]
2011-06-10 07:08
0

Ja det tror jag med. Jag skulle inte ha några vänner om jag inte haft nätet. Internetvänner alltså inte riktiga. Har inte blivit bundis än med någon så jag hunnit träffa någon.

Denna kommentar har tagits bort.
Fridaaaa
2011-06-10 21:29
0

Roligt med en presentation.
Är ungefär som du!

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Winta
2011-06-12 23:25
0

Hej! Är så glad att denna sidan för socialfobi finns! Har känt mig ensam ibland när andra är mer framåt och öppna i samhället.

Min socialfobi har antingen utvecklat ifrån min svåra skoltid och blivit sviken av andra både vänner och de som stod mig som närmast. Har svårt att vara i center eller skulle redovisa för många folk.

Havabravi! :-)

lilli-l
2011-06-13 08:59
0

Jättekul med en presentation.

Jag heter Lilli och är 49 år en månad till. Har en dotter på 15 år, som har add/autism och en son på 23 år.

Jag har haft sociala fobin i mitt liv för många år sedan! Kunde inte ens sitta bland min egen familj vid köksbordet och prata någon längre tid, kände bara att "nu blir jag röd i ansiktet" och ville bara fly situationen.

Jag var väldigt orolig och stressad hela tiden. Så jobbigt!

Och jag som alltid varit en person som vill vara i centrum, glad och pratig..och helt plötsligt kan man inte ens sitta bland folk. Jag bara drog  mig undan och slöt mig inom mig själv, tillsammans med alla negativa tankar och ångesten.

Carpe Diem….Fånga dagen

Lixim
2011-06-13 12:36
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

tycker den här sidan är toppen. Äntligen kan man läsa om andra och hur dom tacklar sin fobi som jag kan testa. Och äntligen äntligen att det finns någon som förstår vad man går igenom.

Smf 475 Lixim's

Bloggen

Uppfödning av Skinny & Lakeland

mahre
2011-06-13 12:58
0

Jag är Mahre. 50 fyllda. men lixom inte helt vuxen.

Min SF har jag alltid haft, när jag började skolan var jag tvungen att gå men jag pratade så lite som möjligt. Redovisning har jag aldrig gjort någon, då jag skippade de dagar som jag skulle göra det. lärarna gav mig nya tider och jag var hemma. :/

Jag handlar inte och jag går inte på stan helst. pratar inte i telefon och har inga vänner jag umgås med.
Jag har min älskade syster i huset brevid och det är tur.

Jag har fått tag på en bostad i skogen nu, så jag är ute och går varje dag med min hund. och det är något jag inte gjort förrut. Varit ute, så träningsverken är ett faktum men ett älskat sådant…

De vänner jag har är inte IRL utan på Nätet.

Jag är sambo och har 3 vuxna barn 2 katter och en hund.

mahre