Social ångest iFokus

Social ångest

Etikett: skriver-av-mig
Läst 1787 ggr
[WX5]
0

Ångesten börjar komma krypandes

På onsdag eller söndag skall jag åka till sommarstugan. Åker jag på onsdag så åker jag med familjen annars åker jag själv med båt+tåg.

Känner att ångesten börjar krypa i kroppen och att det börjar bli ett tryck över bröstet. Jag tror att det är för att jag skall åka en stor båt med många resenärer som nästan alltid är proppfull sommartid.

Ungarna vill ju såklart leka och mannen behöver sova för han kommer att köra hela natten sen. Båten åker vi på dagen. Så det blir så att det är jag som måste ta mig upp på båten med flickorna. Minstingen vågar jag inte lämna ensamna med dom andra tjejerna.

candyme
0

Kan tänka mig vilken ångest detta medför hos dig.. :/

Jag ska följa min syster till tåget senare idag och har ångest för det.. samt att jag ska tvätta imorgon, har ångest för det med :/

/Emma

[Sophia.]
0

Hoppas du hittar på någonting så din ångest blir lite lindrigare! Du klarar det här! Skrattande

[WX5]
0

Det är hemskt att åka båt. Vad tycker ni? Hytten kommer nog vara min lindring men där kan jag ju inte stanna hela resan.

[Sophia.]
0

Jag har aldrig åkt så mycket båt förutom då och då till finland och åland men då har jag och min far legat inne i hytten och tittat på tv,ringt roomservice och spytt galla över resten av båten.

Det är alltid för mycket liv och stoj medans sen när det börjar bli mörkt går vi ner och tittar runt när allt liv och stoj är över. Tungan ute

[WX5]
0

Bor man på en Ö så blir det svårt att undvika resor. Men det är sällan jag följer med när resten av familjen åker till Sverige och barnens farmor och farfar.

candyme
0

Genomför resan och känn vilket framsteg du har gjort sedan :)

/Emma

[WX5]
0

Ja det skall jag göra. Känns som om jag inte har något val. Har ju alltid åkt så att inte åka kommer att kännas skumt. Flört