Söker tips
Hej!
Jag är mamma till en 12 årig flicka som troligtvis har Social fobi.
Jag söker konkreta små övningar/ tips som hon kan jobba med nu under sommarlovet.
Hur har ni andra gjort/ övervunnit era rädslor?
Medarbetare på Tarot
- Redigerat 2020-12-22 01:02 av Lia

T.ex att bestämma dagen innan en liten sak man ska göra nästa dag. Kanske fråga mågon om vägen, ringa ett telefonsamtal, prata med en person om en skoluppgift. Något litet som känns svårt men överstigligt. Sedan tänka igenom hur det gick, sannolikt går det ju jättebra. Sedan har man det i minnet nästa gång man ska göra något: det gick ju så himla bra sist, jag är precis lika bra som alla andra osv, riktigt vrålpeppa sig sgäljv.
När man noterar allt som går bra, kanske gör en topp tre i huvudet varje kväll inser man att man inte är lika dålig på sådant som man fått för sig.
Detta fungerade iaf bra för mig.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#1 Ja, vad bra! Tack så jätte mycket
Medarbetare på Tarot
För mig har det varit bättre att inte veta vad som skall komma utan det som kommit på impuls har gått bättre. Hade jag vetat innan så hade jag gruvat mig i det och ökat på ångesten till max innan vi hade kommit iväg.
Men du kan ju göra som Pogo skrev dessa olika sakerna under resan men inte säga det i förväg. Vill hon inte så stanna med bilen och säg (läs vit lögn) att du inte hittar eller liknande.