Språkresa
Imorgon är det exakt en månad kvar tills jag åker iväg på en språkresa till USA, vilket kommer att bli en stor utmaning för mig med min sociala fobi. Eftersom att ungdomar är de jag får mest ångest runt så kommer det bli en väldigt stor utmaning för mig eftersom att jag ”tvingas” bo med dem i tre veckor.
Anledningen till att jag åker är för att det är något jag har velat göra VÄLDIGT länge, och jag tänker inte låta min sociala fobi stoppa mig! Det enda som gör mig ångestfylld inför resan är främst första mötet med alla och sedan att man ska spendera så mycket tid med dem och behöva lära känna dem (jag ångrade mig, stranden är jag mest ångestfylld över och behöva gå runt i bikini bland folk, usch). Oron ligger i att de ska tycka att jag är ful och äcklig och inte vilja vara med mig på grund av det (det är de tankarna jag har bland i princip alla), och jag försöker intala mig själv redan nu att det är en väldigt dum anledning och det inte kommer att bli så.
En annan sak jag oroar mig över är hur mycket jag kommer att svettas, det kommer att vara varmt och jag brukar svettas ganska mycket, vilket jag verkligen hatar och jag skäms jättemycket och får väldigt stor ångest över det… Jobbigt!
Men jag försöker istället fokusera på allt som jag är förväntansfull och exalterad över, dvs. allt som jag kommer att få uppleva och så, och det hjälper ganska mycket faktiskt.
Jag ville bara skriva av mig lite.
// Elin :)
"I think therefore I am"
- Descartes
- Redigerat 2020-12-22 00:58 av Lia
Tycker du har ett bra tänk! Och att du vågar bestämma dig för att hålla fast vid de tankarna!
Det med svetten känner jag igen mig lite i, jag svettas inte jätte lätt, men eftersvättas gör jag och det är pinsamt. Men för att inte visa det så har jag en stark parfym som täcker men inte lucktar överdrivet samt "absolut torr" (finns på apoteket) under armarna (inget svett där alls i en vecka efter en natt med det!!!!) sedan har jag grundfärger där ryggen är, tex en rte kvarts tröja som jag har nu med vit rygg och mage samt gråa ärmar. Svett syns nästan inte alls på vitt, svart, mörkblå, gult, lila osv. :)
Önskar dig allt väl och lycka till!
Du är bäst glöm INTE det!
Mvh Emma Tange
#1 Tack så mycket! Det värmer verkligen! :)
// Elin :)
"I think therefore I am"
- Descartes

Mvh Emma Tange
Vad roligt att du ska på en språkresa, en sådan skulle jag också vilja göra men börjar nu bli för gammal och inte råd. Men kul skulle det ha varit.
/Emma