Jag är stolt över mig själv!
Antagligen kommer jag att få en ordentlig ångest för att jag skriver det här. Men då får det bli så!
För ca 1 vecka sen blev jag bjuden på ett midsommarfirande med 2 klasskompisar + många andra personer som jag aldrig träffat förrut. Jag gick och eldade upp mig för det här mer och mer. Igår ringde jag kompisen för att säga att jag klarar inte att komma. Jag mådde jättedåligt av att bara ringa henne. Men hon sa att det var lugnt och att hon förstod, men om jag ändrade mig så skulle hon komma och möta mig vid tunnelbanan. En stund efter att vi la på började jag känna mig mer och mer avslappnad för att nu var det gjort - jag behöver inte gå dit. Men efter ett tag blev jag så arg på mig själv. Fan ska jag sitta ensam på midsommar?! Jag blev argare och argare och ett par timmar senare så tänkte jag att NÄ, JAG SKA DIT (tror jag). Jag gjorde mig i ordning, försökte vara positiv.
Jag stack i väg och jag försökte ringa henne när jag var på väg, men jag fick inget svar. Mer och mer kom oron. Jag såg framför mig hur jag kommer in på krogen och där sitter alla i en grupp och mina vänner sitter längst in och jag måste visa mig och hälsa på alla, en och en. Jag ville bara vända och åka hem igen, men jag fortsatte framåt som jag hade bestämt mig för!
När jag kommer dit hittar jag mina två vänner + 2 till. De blev överraskade när jag kom. De andra sitter i ett annat rum. Vi satt där i ca 1-2 h innan vi gick vidare till en efterfest där det bara var vi fem.
Jag ska inte göra det här alltför långt, men jag måste bara säga att jag är så glad för att jag VÅGADE gå ut och jag hade så KUL!! Jag har inte umgåtts med någon förutom med min familj sen augusti förra året! Jag har bara suttit hemma framför tv.
Jag är verkligen stolt över mig själv, för jag fixade detta. Men jag hade aldrig klarat det här utan mina 2 nya (och enda) vänner som fick mig att känna mig så trygg med dem
Jag hoppas att historien inte blev alltför flummig….
Mvh Jenny
- Redigerat 2020-12-22 00:57 av Lia
Wohoo! Så bra att du vågade och att du hade det roligt!
Var stolt över dig själv!
Va bra att du vågade göra det och utgången blev ju riktigt bra som du själv skrev. Du ska vara riktigt stolt över dig själv! 
/Emma
Som dem andra har sagt, vad bra, och du ska vara stolt över dig själv!
// Elin :)
"I think therefore I am"
- Descartes
Härligt. Bra jobbat. 
Grattis, om man säger så ^^ Nämen det var verkligen starkt gjort! Jag ser upp till dig! :)
Mvh Emma Tange
Tack så mycket för era ord, det kändes verkligen bra. Men det var mycket tack vare min otroligt varma och trygga vän. Hon har själv haft Social fobi så hon vet hur det är. Men sen var det pga ilska på mig själv för att jag så gärna ville banga.
Jag kan säga att jag är fortfarande trött efter den kvällen. Men jag gjorde det!
Mvh Jenny