Hur känner ni?
Själv är det värsta att möta människor när man ä på väg nånstans eller att sitta i väntrum. Eller när jag har ett val att gå utanför dörren, då blir det ofta att vända vid dörren.
Jag vill kontrollera varenda rörelse jag gör, min andning och allt för att verka så "normal" och respektabel som möjligt. När jag suttit en stund och ansträngt mig börjar jag till slut darra i en muskel vid ena mungipan. Ju mer man försöker få muskeln att sluta darra ju värre blir det. Sen börjar jag svettas och pulsen ökar.
Oftast är det så att om jag istället börjar prata med någon innan det här händer så slippar jag problemet. Gäller iofs att ta sig utanför dörren först…
Just nu äter jag inte mindre än två olika antidepressiva och en medicin mot ångest (dålig) samt sömntabletter. Medicin är bra, kanske för bra ibland.
Hur är det för er?
Känner ni igen något av det här?
- Redigerat 2020-12-19 18:30 av Lia
Ja så har det hän för mig med. Jag har det nog lite lättare för jag har barn och dom måste ha mat på bordet och när mannen är borta så finns det bara jag här hemma som kan köra bil och handla så på så sätt är jag tvungen att gå ut.
Men jag väljer alltid tidigt på morgonen när jag handlar så det inte är så mycket folk. Gärna när affärerna öppnar.
Har du fått komma och prata med någon eller gått på KBT om din sociala fobi?
Jo tack har går terapi hos en jätteduktig psykolog dock inte KBT som jag tycker är stressande i sig Kör dynamisk psykologi. och varvar det med en psykiatriker för medicen som även givit mig sjuksjrivning sedan 2 månader + 2 månader.
Tyvärr blev jag ju erbjuden en gruppterapi fölk sånt här crazy folk till hösten. Fast visste hu inte om jag skulle bo kvar här då. Nu går jag redan en behandling så de vill helst inte ha en i två stycken samtidigt… attans.
Ja det tycker jag är knäpp. Min psykolog avslutade vårt samarbete pga att en annan gjorde nästan samma sak. 
Jag tror det är pengarelaterat eller nåt?
Eller så försöker de hålla oss lagom friska, bara så vi inte tar livet av oss själva.
*Sätter på sig foliehatten*
Hhehe bra mening. Ja jag vet inte dom har väl annars att göra så mycket så dom drar ner tiderna.
Har f.ö. börjat undra var det är så mycket folk som har råttor som profilbilder eller i sina album.
Aldrig sett så mycket råttor innan, vadan detta, är det en råttkult? [På tal om foliehattar]
Inget emot råttor, tyvärr ger de mig ett obehagligt pirr i magen bara
Tänkte posta här istället för att öppna en ny tråd, fast det hade kanske varit bättre.
Jag har också märkt att det är väldigt mycket möss och råttor på denna sajt. Tyvärr är det inget att göra åt. Själv har jag fobi för spindlar så jag har inte vågat gå in på andra fotoalbum ifall det skulle finnas.
Skönt att jag inte är ensam i min deckarroll!
"Själv har jag fobi för spindlar så jag har inte vågat gå in på andra fotoalbum ifall det skulle finnas"
Haha du är för härlig! (skrattar med dig, inte åt dig)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!