Håll tummarna ikväll!
Ska på bio ikväll. Harry Potter 7 del 2. Biosalongen kommer vara fullsatt och det kommer det även vara vid biljettkassan. Ska dit med min lillebror och våra kusiner som vi inte har träffat på flera år, och som jag inte känner alls. Så håll tummarna för att detta ska gå vägen(kommer sitta längst ut så jag kan springa iväg om det behövs)
- Redigerat 2020-12-22 00:54 av Lia
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
ååh starkt gjort..detta kommer du fixa..klart jag håller min tumme för dig..även min ring med en lugnande ametist 
Jag håller tummarna! Du kommer klara det fint! :D
Mvh Emma Tange
For och hämtade ut biljetterna i förväg så jag skulle slippa stå i kö. Nu ska man bara klara av att fara dit också
Ja men d klarar du åxå;-)
Tänk på din inre seger efteråt..så stolt du kommer och ska vara över dig själv..kram å just do it:-)))
Fan också! Allt gick så bra. Vi for dit i tid så det inte var nå folk där då vi skulle in. Gick och satte oss och allt gick så bra. Folk började strömma in och jag var helt lugn. Sen såg jag en kompis, blev jätteglad och var på väg att ropa på henne men… precis bakom henne kom HAN! Mitt ex som misshandlade mig i 2 års tid. Efter att jag tillslut samlat ihop min styrka för att lämna honom och gjorde det började han sprida lögner om mig. Jag konfronterade honom via SMS då jag fick höra det och han sa att jag ljög. Han gjorde allt för att framställa mig som den som gjort fel, samtidigt som han trodde att jag skulle sitta och acceptera det. Jag såg inget annat val än att berätta för mina vänner om misshandeln(som jag höll tyst om hela tiden medans vi var tilllsammans och över 1 år efter att jag gjorde slut) för att dom skulle förstå vilken hemsk person han är och att det han sa om mig inte var sant! Visst, jag är stolt över att jag äntligen kunde erkänna det, men samtidigt är jag rädd vad han skulle göra med mig om han skulle se mig. Enda gången han sett mig sen dess satt jag och åt med några bekanta, en av dom är närmare 2 meter lång och väldigt muskulös så då vågade han inte göra något. Men vad skulle han göra om han såg mig med endast min lillebror och våran taniga kusin(bara en av dom följde med på bion).
Mitt ex har flyttat till en annan stad nu och jag förväntar mig inte att se han här. Men ändå kommer han hit lite då och då(får höra det av en kompis som säger om han är i stan så jag vet i förväg, vill inte precis springa på han på en gata). Ångrar grovt att jag inte dokumenterade skadorna han gjorde på mig och polisanmälde honom, det är ju för sent nu, det har gått snart 2 år.
Skulle gärna ge han en rejäl smäll, men man vill ju inte riskera att polisanmälas själv. Längtar till helgen är över då han far iväg igen, sen tycker jag att han aldrig borde återvända till den här staden igen!
Nåja, full dos av medicinen nu så ska jag hoppas jag klarar av att sova nu då
Vad gjorde du. Satt du kvar efter att du visste att han var där?
Starkt gjort iaf att du vågade dit iaf. Har inte gått på bio på bra många år. Definitivt inte när det är premiär av en storfilm. Väntar tills den kommer ut istället så jag slipper vara med alla dessa människor.
Detta var så jättestarkt gjort av dig *impad*
Jag satt kvar… vet ju innerst inne att den av oss som borde ha gått iväg i så fall var han. Men jag trodde jag skulle svimma, så rädd var jag. Som tur var såg jag en av mina gamla klasskompisar efter med sin flickvän. I den klassen hade vi så bra sammanhållning så vi vet att vi behöver bara ropa på varandra så kommer dom springande, och hans flickvän är en av dom underbaraste människorna som finns(sen tror jag inte att han skulle våga göra något eftersom denna kille nästan spräcker sömmarna på kläderna p.g.a att han har så mycket muskler).
Bara nån minut efter det kom min syrras ex, som är hennes bästa vän och satte sig precis framför mig. Så jag visste att jag bara skulle behöva ropa på nån av dom så skulle dom hjälpa mig. Men det var ändå läskigt. Väntade tills det släcketes i salongen och så började tårarna rinna. När filmen var klar väntade vi tills alla andra gått innan vi gick. Så stannade jag där inne och pratade med min kompis(som jobbar på bion, hon river biljetter, hälsar alla välkommna, tar hand om filmen och samlar in 3D glasögonen) efteråt så jag visste att han skulle vara så långt borta som möjligt när jag gick ut. Sen när jag kom hem tog jag medicinen, oftast somnar jag max en timma på den och sen sover jag 6-8 timmar med den, men det tog 2 timmar innan jag var så lugn att jag somnade och så sov jag bara 4 timmar. Idag far han tillbaka till staden där han bor, så slipper jag förhoppningsvis se han nå mer.
Gmn! :( <3 otroligt starkt av dig att stanna! Och du verkar ha en del bra folk kring dig ändå
Mvh Emma Tange
Ja väldigt starkt och modigt av dig att stanna. 
Tackar, har dock inte vågat lämna lägenheten idag