Känner mig sämre
Sedan jag blev arbetslös för 6 månader sedan har jag blivit mindre social, tar ogjärna hem folk till mig eller gör något med andra. Har helt enkelt dragit mig tillbaka,..Mår så dåligt när folk kommer förbi och frågar om hur det går med jobbsökande osv :/
/Emma
- Redigerat 2020-12-19 23:46 av Lia
Kan inte säga att jag känner igen mig för ja gär inte jobbsökande. Men jag kan förstå hur du mår. När jag blev sjukskriven första gången så drog jag mig undan jag vågade inte ens åka till mitt eget jobb ifall någon skulle fråga hur det var med mig. Och sen stå där och ljuga och säga att allt är bra.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag kan tycka det är jobbigt också när man mår dåligt att folk ska komma hem till mig. Jag har inte träffat mina vänner på länge det känns jobbigt. Men det är inte fel på en bara för att man håller sig undan..

Jag tycker också att det är extremt jobbigt att folk ska hålla på att tjata om mitt jobbsökande, är långtidsarbetslös och pga vissa problem i livet har jag ingen gymnasieutbildning, jag har inget körkort = tyvärr extremt liten chans att få jobb.
Jag söker jobb över hela landet och en del drömjobb söker jag över hela världen. Men ändå så låter en del bekanta väldigt nedlåtande och verkar inte tro att jag ens försöker söka jobb trots att jag ofta söker upp emot 100 jobb varje månad!
Snacka om att känna sig mindre värd i vissa personers ögon då de är nedlåtande med komentarer som "Söker du ens några jobb?", "Har du skrivit ett CV?", "Visst vet du att man kan gå ut på stan och lämna CV och söka jobb direkt på företagen?" och den nästan värsta av alla "Vill du ens jobba? Du som inte haft en anställning på flera år!" 
Tack och lov så kan jag ju själv välja vilka personer jag vill umgås med (förutom att jag ibland av naturliga skäl träffar en del bekanta med gemensamma vänner oavsett om jag vill eller ej). De personer som är otrevliga och nedlåtande mot mig även efter att jag grundligt förklarat hur mitt liv ser ut och varför det är som det är, de personerna väljer jag bort från mitt umgänge, de blir inte längre välkomna in i mitt hem, raderar dem från mobilen, facebook, osv.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#3 så synd att dom håller på att lägga sig i sånt som du själv kan ta itu med.. Ingen kan bestämma om man ska gå och söka jobb det gör man ju själv. Man är ju ingen barnunge som folk kan bestämma vad man ska göra. Såklart finns det ju tips man kan ge men det som du skrev att dom sa lät ju det inte alls som tips.. Men skit i dom dåliga människorna dom tar bara energi.

#4 Ja en del männsikor verkar ha allt för mycket fritid att lägga sig i andras liv med.
Tips och råd tar jag alltid emot tacksamt, tex om någon vän hört att de söker personal på nått ställe och de tipsar mig om det, då blir jag bara glad 
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#5 Japp tyvärr är folk så dömande och tror man är en loser om man inte har ett jobb. Men tips är bra.