Mindre ångest utan medicinen
Ja det kan låta kosntigt, men jag har testat nu i några dagar att inte ta någon atarax som jag har mot ångesten utan tar bara venlafaxin som är mot depressionen och delvis ångest och idag har jag inte haft någon ångest alls!
Igår hade jag mild ångest men den gick att hantera…
Läkaren tror inte alls att medicinen kunde orsaka att min svacka är längre än de någonsin varit förr, men jag tror nog att det trots allt kan vara så att den ångestdämpande medicinen ibland kan orsaka ångest också som en biverkning. Kanske att det inte är mening att man ska äta den under längre perioder utan mer i början för att underlätta bearbetningen av det hela, men att den sedan kan trappas ner eller tas bort för att inte orsaka det den ska motverka.
Vad tror ni?
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
- Redigerat 2020-12-19 23:44 av Lia
Ja jag tror att man kan ha mindre ångest utan medicin. Innan jag började med mina mediciner hade jag ångest lite nu och då men efter så hade jag det jämt.

Jag kan ju meddela att jag fortfarande inte tagit någon mer atarax och jag klättrar upp ur min mentala svacka på alla sätt! 
Jag tar fortfarande antidepressiva som också är delvis mot ångest, men inga atarax och jag är nu mycket mer glad och positiv både mot omvärlden och mot mig själv. Har inte haft en enda ångestattack sedan jag slutade med ataraxen, iallafall inte mer än att jag kunnat "kasta ångesten åt skogen" med hjälp av att tvinga fram några positiva tankar 
Jag är nu betydligt mer social med mina vänner och klarar av att prata med främmande människor betydligt bättre!
Är som sagt sjukskriven denna månad ut och som det ser ut nu, om jag fortsätter klättra uppåt ur svackan så kommer jag nog att med lite stöd av sambon klara av att vara arbetssökande igen i höst 
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Härligt Anne. Håller tummarna för dig att du kan bli arbetssökande i höst. 
Låter härligt 
Oj så härligt! Jag fick faktiskt mindre ångest sedan jag slutade med neuroleptika. Slutade med Seroquel i våras och mådde bättre, men fick fortfarande fruktansvärd ångest (utan synbara anledningar). Insåg att Theralen, även det, är ett neuroleptikum och slutade med den med. Oj, vilken skillnad!
Hade fortfarande ångest men blev inte lika dålig som tidigare, och nu sen min hund kom tillbaka till mig har jag börjat må så mycket bättre. :')
Har Sobril och sömnmedicin nu bara, bortsett från värktabletterna vårdcentralen matar mig med för att slippa ta itu med att hjälpa mig på riktigt.
Brukar prata med andra hundägare, och är mer öppen och glad. Hoppas att det fortsätter utvecklas på detta viset! Har för första gången en bra psykolog med, och det bidrar ju en hel del! :D