Social ångest iFokus

Social ångest

Etikettskriver-av-mig
Läst 1116 ggr
[Momiji]
0

Nu går det utför igen

Har varit inne i en väldigt bra period nu senaste tiden, har varit nästan helt bra i en månad. Men nu börjar ångesten komma smygande. Vill helst inte till skolan imorron och för bara nån timma sedan tackade jag nej till att vara med en kompis som bara ville att vi skulle gå en promenad och prata. Hade "huvudvärk" skyllde jag på. Jag vet att jag verkligen borde fara på skolan imorron, eftersom jag garanterat kommer vara borta i övermorron(årsdagen av en kompis dödsfall). Men jag känner att nu orkar jag verkligen inte med skolan. Men just nu i början av terminen är det ju så viktigt att hänga med, speciellt i teckenspråket, dom andra lektionerna är väl inte riktigt lika viktiga.

Vet verkligen inte vad jag ska göra…

• Redigerat 2020-12-22 00:48 av Lia
candyme
0

Det blir nog svårare att inte gå dit nu.. vet att det är svårt men försök. Glad

Jag kan också teckenspråk :)

/Emma

[Momiji]
0

For dit idag, men det gick tungt

[Momiji]
0

Åh! Har haft en så bra helg! Nog för att jag var inne i lägenheten större delen av den, men igår gick jag och handlade utan problem. Skoldagen gick bra och nyss låg jag i soffan och myste och lyssnade på musik. Sen ringde det på dörren. Jag trodde att jag skulle få en hjärtattak! Ingen som jag känner skulle komma och ringa på min dörr nu, eftersom alla vet att jag har åkt på världens influensa(har varit sjuk i över en vecka nu). Jag pausar musiken, går till dörren och kollar ut genom kikhålet. Där står en helt främmande gubbe med en stor pärm. Jag öppnar dörren lite grann(vill inte att främmande folk ska titta in i min lägenhet) och sticker ut huvudet. Direkt får jag ett ID-kort från hyresgästföreningen upptryckt i ansiktet och han säger att dom ska börja förhandla om hyrorna. Jag haspar snabbt ur mig att jag är sjuk, drar in huvudet och smäller igen dörren. Känns som att jag aldrig kommer att sluta skaka(nog för att jag vet att jag kommer göra det snart, men det känns inte så).

Det hade ju börjat bli bra igen! Gråter