Social ångest iFokus

Social ångest

Etikettskriver-av-mig
Läst 1181 ggr
[esereth]
0

Det ringde på dörrn

Usch! Ringklockan ringde precis. Och jag var tvungen att öppna dörren för sotarn ska komma idag eller imorgon.

Suck, det var en försäljare som som säljer brandlarm och hemmalarm kopplat till securitas.

Suck tänker att nu ska jag minsann inte lämna ut någon info till honom som han inte har att göra med.

Sa att han får tala med min man och han är på jobbet nu. Han fortsätter att fråga om jag/vi är intresserade av ett möte. Säger att jag vet inte var min man står i frågan osv.

Så jag frågar om han vill lämna visitkort så vi kan höra av oss? Men han vill inte det, och fortsätter att fråga om vi är intresserade, vill ha möte, hur vi har tänkt kring frågan. Så jag säger igen att han kan lämna sina uggifter så vi kan höra av oss.

Tillslut vänder han sig om och går samtidigt som han säger okej, aja hejdårå. Pju säger han ljudlig i en utandning när han kommit några meter.

Fattar inte varför han blev så himla sur? Jag var inte otrevlig, bara bestämd och kortfattad.

Varför vill dom inte lämna sina uppgifter?

Säger att dom kollar runt i området om folk är intresserade, men han åkte inte in till nån granne?

Hm, jag är lite paranoid, kanske.

Fy vad jobbigt detta var.

• Redigerat 2020-12-19 23:43 av Lia
candyme
0

Konstigt att de inte vill lämna ut uppgifter.. vill de inte sälja produkten eller?

Knäppt men han får skylla sig själv ;p

/Emma