Åh inte nu igen!
För några månader sedan fick jag ett jobb efter en tids arbeslöshet. Det är alltid läskigt att börja på ett nytt ställe. När jag jobbat där i två månader och börjat känna mig bekväm med stället och mina uppgifter så ville chefen prata med mig. Först trodde jag att det skulle vara någon form av utvärdering av min tid där men det visade sig att jag blivit uppsagd pga företaget skulle dra ner på folk. :(
Så nu står jag här och ska till arbetsförmedlingen igen. Det känns så oerhört tungt att börja om på ruta 1 när jag väl tagit mig ur skiten och faktiskt kommit någonvart.
Nu ska man söka jobb, ge ut sitt telefonnummer till höger och vänster, springa på intervjuer (förhoppningsvis) och skulle jag mot förmodan få ett jobb så är det det där jobbiga med att börja nytt ställe igen. Jag hatar att vara arbetslös med all den press och alla läskiga saker det innebär. Och jag hatar att vara utan pengar (har inte rätt till något ekonomiskt stöd). Jag hann inte ens jobba tillräckligt länge för att få a-kassa.
Jag känner mig inte redo att ta tag i allt igen. Det var inte särskilt länge sedan jag satt där. Jag har inte hunnit ladda batterierna.
Ville bara ventilera. Jag hoppas ju ändå att kunna få ett nytt jobb snart. Men det är nog så svårt även för socialt kompetenta människor att få jobb idag. För en annan är det tuffare. :(
- Redigerat 2020-12-19 23:35 av Lia
Usch.. låter inte alls kul.. inte kul att vara arbetslös :(
/Emma
Jag har haft flyt. Har redan fått tag i ett nytt jobb. Bara ett extrajobb förvisso men ändå.
Måste erkänna att jag är så fruktansvärt stolt över mig själv som kämpat på och tagit tag i det direkt och faktiskt gjort bra infrån mig på en intervju. Det är helt ofattbart att jag redan fått ett jobb inom ett område där jag dessutom saknar erfarenhet.
Detta är inte för att skryta men jag så nöjd med mig själv. Vilket framsteg. Tror inte ens jag lät nervös och försökte hålla ögonkontakt hela tiden. Jag lyckades gömma mina känslor långt där inne någonstans.
Nu har jag huvudvärk efter att ha gått och varit ett nervvrak. Så nu är det bara till att försöka lugna ner och njuta av den korta tiden innan jag börjar bli nervös för att börja det nya jobbet, haha.
TACK så mycket för den här sidan. Det är verkligen skönt att komma i kontakt och läsa om andra med liknande problem. Jag tror jag har fått lite lättarte för att vara social bara med hjälp av denna siten.
#2 va roligt att du fick ett extrajobb så snart efter.
Det där med huvudvärk känner jag igen mig i.. uscha..
Va kul att sidan är till hjälp :)
/Emma