Medicinering
Jag har alltid varit väldigt skeptisk mot farmakologisk behandling, men börjar nu överväga om man inte ska prova ändå, då tänker jag främst på seratoninhöjande preparat, typ seroxat. Är det någon som har erfarenhet av det?
- Redigerat 2020-12-19 23:35 av Lia
Nej, jag har inte provat det men är nyfiken på att höra om vad det handlar om :)
/Emma
Jag åt seroxat under en period för 10 år sen när barnen var små. Jag var depremerad med Social fobi och hade inte sovit en hel natt på tre år. Jag upplevde att de tog udden av de negativa känslorna, vilket var bra för min överlevnads skull, men jag kände ingen jätteglädje heller. Men var lite gladare ändå, för när jag var riktigt nere fanns ingen glädje.Har senare försökt äta dom för min fobi, utan att vara depremerad, men har fått sluta för jag blir så otäckt torr i munnen.
Min mamma där emot har ätit sådana tabletter i 13 år, men bara en halv de senaste 7 åren. Det gör det möjligt för henne att vara ensam hemma och kan köra bil själv, vilket hon inte klarade innan hon fick gå på fobi-träning och började äta dessa tabletter. Så det är säkert olika hur dessa tabletter passar just den individen.
Jag har också provat…fast jag tar ADD medicin, och det funkar mycket bra. Jag var också mycket skeptisk mot det, men jag ångrar mig inte. Så prova du med!