Social ångest iFokus

Social ångest

Etikett: arbete-skola
Läst 3618 ggr
[funderaren]
0

social fobi-jobb?

vilka jobb kan passa någon med Social fobi som känner sig mer introvert som person än extrovert, och ibland känner att jag inte riktigt passar in i sociala sammanhang? jag är praktisk och konstnärlig.

• Redigerat 2020-12-22 00:46 av Lia
candyme
0

Hm, Kanske som konstnär? Fast då måste du kanske prata lite ändå..

Svårt det där..

/Emma

Maria
0

Jag tänker på jobb som konservator t.ex

/Maria

Jaiva
0

Tror det kräver ganska mycket socialt nätverkande att bli konservator faktiskt. Sen kräver det typ 3-5 år på universitet. Det är alltså ett yrke, mer än bara ett jobb.

Fast fan det lär ju va schysst om man lyckas med det. Där får du ju ett socialt sammanhang med andra konservatorer.

Det är väl så man får sammanhang med folk… liknande utbildning/bakgrund/intressen.

Arbeten där du inte träffar främlingar hela tiden och inte behöver hålla föredrag är nog vettigt :-/

Tillfälliga jobb kan ju vara inom industri (på golvet) och chilla med hörlurar på samtidigt som man gör sitt jobb. Brevbärare funkar också eller andra jobb där man har på sig en "uniform" att gömma sig bakom.

Men jag tror också som bi:et ovanför, satsa på en utbildning så får du sammanhang.

=)

[funderaren]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

tack för tips. lite svårt kanske att hitta jobb med bara lite folk, och samma folk hela tiden, som e trevliga. hade man eget företag vore det ju bra, men det kostar ju en del, antar jag.

Sophey
0

Jobba som vaktare, nattetid! Flört Eller brevbarare runt 3-4 pa morgonen

Medarbetare på matlust

[Dominik]
0

Kanske en vaktmästare eller nånting sånt ?

kalindas
0

Som ensam djurskötare på en mindre kogård. Där träffar man inte mycket folk…

/Elisa

[Dominik]
0

#7 Det gör man inte, nej. Men det är väl lite jobbigt att vara med tjurar och ko hela dagen ?

kalindas
0

Varför skullle det vara jobbigt att arbeta med djuren? Tror de är få som har Social fobi mot att umgås med en ko. Flört

/Elisa

KimE
0

Vapen gravör!

Men det är bättre att försöka sig på ett arbete som ger utmaningar som ändå är rimliga att klara.

[Dominik]
0

#9 Jag vet inte riktigt. Såna djur är läskiga :P

Det finns en annan sak som man måste tänka på! Man ska inte välja ett jobb som man inte gillar, använd hjärnan för att välja, välj vad du tycker om <3

[Dominik]
0

Hur har det gått för dig ?