Vad väljer ni?
Två sitautioner:
Redovisa inför en klass
eller..
Gå på en arbetsintervju
Vilken väljer ni och varför? Motivera.
/Emma
- Redigerat 2020-12-19 16:19 av Lia
Jag skulle välja att gå på en intervju, då måste man inte stå framför massor av människor och prata utan pratar oftast med en eller två personer.
/Emma
Gå på intervju. Kanske främst för att det är något jag gjort förut. Har förstås redovisat också, men intervju känns lättare. Som du säger kanske det är för att det bara är en eller två personer, och så pratar man MED inte FÖR.
Dessutom gäller det ju något man vill, det är ju alltid mer motiverande att prata om något man är intresserad av och vill göra istället för att stå och tala ut i luften om Småland på 1800-talet eller något liknande.
#2 Jo, precis. Man talar med personerna och inte inför och desssutom om något man vill göra istället för något man måste göra :)
/Emma
Jag skulle valt redovisa inför en klass för oftast redovisar man ngt som man har förberett , Men på en arbetsintervju vet man ju inte vilka frågor det kommer och jag kan bli väldigt nervös då, jag planerar tillochmed vad jag ska säga och i vilken ordning när jag ska ringa ngn kompis :S
jag står över.
Shit vad svårt!
jag är delad;
Stå framför klassen gör man en gång men man kanske inte får jobbet på arbetsintevjun och måste gå på flera.
men samtidigt…
Fler människor i klassen och färre på arbetsintevjun…
… jag vet inte riktigt vad jag tycker…
det beror nog på vilken man måste åka buss/tunnelbana till.
Skitsamma, nu har du somnat… jag är för lång, arbetsintevju, det väljer jag.
"Våra brister gör oss till människor."/Daniel Adams Ray
#1 Samma hä. Tänker berätta lite mer efter att jag svrat på andras kommentarer.
#2 Ja. så är det. Mina lärare säger att jag klarar av att stå framför alla i klassen för att jag känner dem…..sen blir dom besvikna för att jag är borta resten av lektionerna. Det är verkligen lättare att prata med 1-2 personer än 21 omogna tonåringar.
#3 Knakse det, men tycker att trycket är mycket större när man vet att alla kollar på en.
Frågan är lätt för mig! Jag är riktigt rädd för fränlingar, men kan snacka med 1-2 personer då jag inte känner lika mycket stress o får inte lika mycket ångest när jag är tvungen att så framför mina klasskompisar. Mina lärare vet att jag inte ska redovisa för att….ja, blir yr, nervös, börjar skaka, vill spy osv, osv när alla kollar på mig. Får alltid konstiga tankar, om att alla snackar skit om mig!
Om inte människorna på arbetsintervjun tycker om mig eller tycker att jag gjort något fel så hör dem inte av sig. Så då slipper jag se eller höra någonting från dessa människor igen.
Redovisa in för en klass har jag aldrig gjort och kommer aldrig att göra. kanske dagen innan jag gått klart utbildningen men inte mitt i en kurs. dessa människor kanske jag behöver träffa dagligen under 2 års tid vilket jag aldrig skulle kunna göra om jag skulle säga minsta ord fel.
Vilket fall som så skulle jag aldrig utsätta mig för någon av dessa situationer. Social fobi och panik ångest sedan 10års ålder. Det började första gången i 4an när jag skulle redovisa och sprang hem ist.
/Josefin
www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon
Gå på en arbetsintervju helt klart, om det skiter sig skulle inte det vara hela världen jämfört med en dålig redovisning. Bara en person man behöver skämmas inför istället för 30 :]