Social ångest iFokus

Social ångest

Etikett: arbete-skola
Läst 1365 ggr
candyme
0

Är borta då det är redovisningar

Jag pluggar ju till personlig assistent via ams. Nu är det bara 4 veckor kvar av utbildningen och jag har inte behövt redovisa någon gång för jag har varit sjuk eller borta av olika anledningar.

Idag hade min handläggare ringt mig och frågat om jag hoppat av utbildningen men det har jag ju inte. Jag orkar bara inte gå till skolan och redovisa för jag får sådana panikattacker..

Antar att detta kommer få konsekvenser för både mig och min ekonomi. Fan också! (ursäckta språket) men varför kan inte jag vara som alla andra och inte vara en sådan fegis,,,

Fanfanfan

/Emma

• Redigerat 2020-12-19 23:27 av Lia
AnneN
1

Fast om man talar om för lärarna hur det ligger till med fobin så brukar det gå att lösa på annat sätt istället, de är sällan omöjliga.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

candyme
0

Mjo, man jag vill inte tala om de för dem..

En annan tjej i klassen gillar inte heller att redovisa men de sa att hon måste.

/Emma

Inaarah
0

Men vad gör det om du berättar det för dem? Om du inte vill att de övriga ska få reda på det, får du ju bara markera det. De borde, precis som #1 sa, inte vara omöjliga.

candyme
0

Just nu ångrar jag att jag inte tog praktik istället för denna utbildning..

/Emma

candyme
0

Nu har hon ringt och lämnat ett medelande.

Lärarna på utbildningen har ringt henne och meddelat att jag varit borta en hel del på sista tiden. De hade sagt att de tycker det är jättetråkigt eftersom jag presterar så bra på utbildningen.

Om jag inte kommer dit på Måndag blir jag avskriven från jobbgarantin och får då inga pengar.

Så nu har jag mailat läraren om saken.

Att jag alltid ska klanta mig.

/Emma

Inaarah
0

#5: Jag håller tummarna! Tycker du ska gå dit på måndag, och prata med dem.

candyme
0

Tack.

/Emma

candyme
0

Imorgon är det dags för skola igen men usch vilket motstånd min kropp gör.. vill inte. Vill verkligen inte!

Hur ska jag kunna stå ut de tre veckor som är kvar??

/Emma

candyme
0

Panikattack!

/Emma

[lizziee]
0

De där 3 veckorna kommer gå hur snabbt som helt, sen är du fri! Hur har det gått?

candyme
0

Just nu har vi snart bara en vecka kvar, skönt!

Inga flöer redovisningar :D

/Emma

[Momiji]
0

Har själv 2 veckor kvar på min personlig assistentutbildning. Försöker nu se till att få full närvaro sista tiden, jag var bara borta 2 dagar innan lärarna tog tag i mig och sa att jag var borta för mycket Obestämd

Har dock aldrig berättat för dom om min fobi och har gjort alla redovisningar.

candyme
0

okej, vars går du din utbildning och hos vem?

/Emma

[Momiji]
0

Går på Framnäs Folkhögskola