Social ångest iFokus

Social ångest

Etikettpositivitet
Läst 3309 ggr
candyme
2

Idag vågade jag..

I denna tråd skriver man något som man vågade idag, litet som stort.

/Emma

• Redigerat 2020-12-22 00:45 av Lia
[WX5]
0

Bra tråd. Idag vågade jag ringa läkaren om min dåliga magen. Har väntat hur länge som helst med att ringa.

candyme
0

Bra gjort! :)

/Emma

AnneN
0

Idag vågade jag svara på ett okänt nummer som ringde… Var en telefonförsäljare som ville sälja kosttillskott *total besvikelse*

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Sweet Teddy
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag vågade lägga upp en video på youtube när jag pratade, utan att skämmas faktiskt!

/ Kram Johanna & ninerna. ♥

Uppfödning av Teddyvädur m. winer i Söderhamn. Kiwis Kaniner ♥

[WX5]
0

Bra gjort Anne och Sweet Teddy. Skrattande

OneManArmy
0

Jag vågade säga nej till min flickvän!

AnneN
0

Jag vågade ringa till Lulebo´s felanmälan då det tryckte upp vatten från avloppet i köket så det svämmade över på golvet! Förvånad

_**/Mvh Anne

[WX5]
0

Tummen upp #6 och #7

[Momiji]
0

Har inte gjort det än, men ska iväg och rasta min mosters hund 2 vändor(nu och sen en gång till kl 17.00) på industriområdet(gå förbi ÖB, Willys, DollarStore, Elgiganten, Jysk m.m)

popipo
3

idag vågade jag skriva mitt första inlägg här :)

[WX5]
0

Toppen #9 och #10. :D

Emmisan
0

Idag vågade jag berätta för en nära vän om min socialafobi. Hon tog det bättre än någon gjort innan. Jag var speciellt rädd för hur honskulle ta det för att jag innan berättat för en annan vän sonm tog det riktigt dåligt osv.

Mvh Emma Tange

AnneN
2

Idag vågade jag gå ut med hunden till skateboarparken och kasta frisbee, det var ett gäng grabbar där som blev grymt imponerade av hennes hopp och fotade med en värsting kamera och efter ett tag tog jag mod till mig och gick fram och frågade om de fått några bra bilder och om de kunde skicka dem till min mejl Glad

_**/Mvh Anne

Emmisan
0

Grymt bra gjort! :D

Mvh Emma Tange

[WX5]
0

#12 och #13. Vad ni är modiga. Tummen upp för er. Skrattande

Emmisan
0

JAg vågade gå till en gudstjänst (konfan) och jag tog fel på tiden och kom en timma sent, men jag vågade gå in OCH se folk i ögonen "ursäktande" :) HAr inte vågat gå dit på månader :D

Mvh Emma Tange

candyme
0

Bra gjort! :)

Själv så vågade jag följa med mina syskon till en utepool här i området. :)

/Emma

Emmisan
0

Detsamma! :)

Mvh Emma Tange

Rarity
1

Idag vågade jag gå in på Kicks och fråga om vilken färg jag borde ha på min foundation! Skrattande

[WX5]
0

Skrattande

candyme
0

Gå till affären två gånger Glad

/Emma

candyme
0

Idag vågade jag lämna tillbaka en sak i butiken, modigt! :)

/Emma

[WX5]
0

Ja det är modigt. Skrattande

[esereth]
0

#22 Härligt.

louisenorring
0

Jag la nyss upp en bild på mig själv i en tråd där man skulle ge varandra komplimanger som i en kedja! Gud vad mitt hjärta började banka men jag fega inte ur! :D nu blir jag aldelles kallsvettig :(

candyme
0

#25 Bra gjort Glad

/Emma

[WX5]
0

Bra gjort #25

Emmisan
0

Tar igår, igår gick jag på bio! Innan gick jag en sväng runt avenyn! Jag är jätte stolt :D

Mvh Emma Tange

candyme
0

Bra jobbat Glad

/Emma

Emmieline
0

idag har jag varit modig=) var till kupolen i borlänge=) gick bra över omständigheterna=) läskigt men men, fick ju lov att köpa bröllops kläder så. Så i dag är jag bra stolt=) vanliga fall hade jag aldrig åkt dit, för jag tycker att det e för jobbigt  med mkt folk på liten plats(kupan e stoooor tycker folk) men bästa delen var att jag kunde gå på djuraffären =) så hurra! klapp på axeln till mig =)

[WX5]
0

Har inte med Social fobi att göra men jag vågade ringa till psykjouren och berätta att jag är deprimerad. SKall få träffa en läkare idag. Blir väl prat om att kanske läggas in.

Sindylina
0

Jag har vågat gå till min nya praktikplats hela den här veckan. Visserligen med en ångestdämpande tabl i kroppen men ändå. Jag är nöjd med mig själv.Glad

Emmisan
1

Idag var en dålig dag precis som igår kväll. Men stunderna jag mådde som sämst så tog jag tag i det och tränade på att få tankarna på annat :)

Kanske inte är något jag "vågade" men jag ser det som att jag vågade testa på ändring. Jag brukar aldrig vilja ändra något, men nu gjorde jag det. Kanske låter konstigt

Mvh Emma Tange

candyme
0

Idag vågade jag gå på Nolia med en vän, nolia är en stor mässa som är i Umeå nu under 10 dagar,.

Gick bra. Ska dit igen på Lördag också

/Emma

popipo
2

inte idag men i lördags när jag tittade på prideparaden så vågade jag skälla ut en homofobgubbe som stod och skrek massa saker om homosexuella mitt bland allt folk Förvånad

[esereth]
0

#35 Hejja dig!

[esereth]
0

Idag vågade jag skicka ett pm till en här på iFokus.

[WX5]
0

Jag vågade gå till jobbet idag. Dock hade jag med mig min äldsta tjej.

AnneN
0

Idag vågade jag gå på stan helt själv och handla skor Skrattande

_**/Mvh Anne

[WX5]
0

Tummen upp

AnneN
0

Har vågat en hel del under helgen, men det beror nog mycket på att jag just nu är inne i en bättre period.

Fredag vågade jag åka till The Studio i Umeå med en kompis och vara modell för en dag Skrattande (resultatet kan ni se på min presentation)

Lördag vågade jag delta i allra högsta grad på en 50 årsfest och hade verkligen väldigt roligt.

I dag vågade jag svara i mobilen då jag visste att en främmande person (kbt-terapeft) skulle ringa upp mig och hon ringde dessutom från skyddat nummer. *stolt*

_**/Mvh Anne

candyme
0

Jättebra gjort :D

/Emma

Emmisan
0

Idag vågade jag åka till ett köpcenter själv! Jag åkte tåg och allt :D Det var hemskt jobbigt men så otroligt nöjd med mig själv nu!

Mvh Emma Tange

[esereth]
0

Hejja dig! Bra att du känner dig nöjd.

Wand
1

Igår började skolan, andra året i gymnasiet nu. 
Är för det första oerhört stolt över att jag lyckades gå det första året i skolan trots klumpen i magen och trots att jag till en början höll på att gå i tusen bitar.

Men igår bröt jag ihop och åkte hem på morgonen, att gå från att ha varit helt, totalt ensam i 10 veckor till att komma till en skola med folk överallt var mer än jag klarade av.

DOCK så klarade jag idag att gå heeeela dagen, och jag klarade t.o.m av att presentera mig för de nya ettorna.

Det är jag också lite stolt över nu. Lyckades även åka bussen hem ifrån skolan själv. Duktig och produktiv tjej idag. Flört

Låg även vaken hela natten inatt och tänkte igenom ett samtal (ca 15 gånger om..) som jag skulle ta med min coach på skolan idag, ang. min socialfobi och att be om hjälp att kontakta BUP. Detta samtal blev tyvärr inte av.. Obestämd Ni får heja på mig inför imorgon! 

(långt "idag vågade jag"-inlägg)

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

candyme
0

Hejjar på dig!!

Starkt gjort :)

/Emma

AnneN
1

var idag på utställningsträning med kompisens chihuahua (jag är handler till den) och på den träningen/kursen så var det många både nya och mer vana handlers.

Instruktören försökte ge så mycket tips och råd det bara gick till alla, men glömde ett tips som jag såg att många av både de nya och vana behövde = Prata med hunden, busa och våga spela pajjas för att hunden ska tycka att det är kul att stå fins och se glad ut och trava fint runt i ringen med fokus på handlern istället för att behöva släpas runt med nosen i backen.

Jag är så stolt över att jag vågade kliva fram och påminna folk om detta inför alla som var där Skrattande

_**/Mvh Anne

candyme
0

Superbra gjort :)

/Emma

Wand
1

Duktigt AnneN! 

Idag pratade jag med Lina, min förra coach, *äntligen!* och fick besked om att hon skulle hjälpa mig kontakta BUP, men hon tyckte att jag skulle prata med skolsköterskan med, såå… imorgon ska jag göra det också… busy week.
Var även till UMO, fast hade två vänner med mig så det gick ju ganska smärtfritt då.. Oskyldig

Gick också in till ICA och handlade åt min mor. Kändes lika motigt som vanligt, men jag gjorde't ändå! 

Förhoppningsvis kommer jag få hjälp till KBT nu med BUP, och jag hoppas starkt på att bli bättre i min socialfobi.

[aammE]
1

Vågade be om att få känna på en kamera i butiken, svettades som en tok och vankade fram och tillbaka medan killen i kassan pratade med personen före mig.

Riddle
1

Idag vågade jag ringa till pizzerian och beställa mat. Hjärtat bankar fortfarande… Jag bestämde mig för att slå in numret och bara köra på.. Fan att det ska vara så svårt :)

candyme
0

Mjo, jag tänker samma sak.. att det ska vara så svårt :(

/Emma

Viktoriastromberg
0

Inte idag men… Förra måndagen gick jag till skolbyggnaden och var med i klassen i två timmar! Men hjälp och personer som följde med såklart, men det var första gången jag var där på 1,5 år och idag känns det faktiskt bra att jag gjorde det!

Viktoriastromberg
0

Bra jobbat allihopa!! Glad

candyme
0

Idag gick jag till ams, var på en intervju inför en personlig assistent utbildning. Får hoppas att jag får en plats där :)

/Emma

Kalendula
1

I förra veckan vågade jag prata engelska med en främmande människa.

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

Wand
2

Det är inte idag, men igår skulle jag iväg till en tjej och köpa möss. Sällskapsmöss alltså, inte fodermöss, usch. 

Min vän skulle följa med. Uppfödaren bor i stan, men man måste ta en centralbuss dit, och jag har bara åkt den bussen en gång och kan knappt vägen över huvudtaget.

Vännen kom aldrig till skolan på dagen och jag tänkte smsa och säga till uppfödaren att jag kommer en annan dag istället.
Men jag åkte ändå, och lyckades t.o.m ringa henne innan.

Så stolt över att jag lyckades åka till ett ställe jag aldrig varit på förr, och träffade en tjej jag aldrig sett eller pratat med innan, och vågade följa med hem till henne och se på alla mössen.

Det var oerhört jobbigt, hela dagen skakade jag av ångest, men efteråt var jag så lättad och glad.

Geniie
0

Var inte idag men för några dagar sen redovisade jag för första gången på minst 3år. Det var hemskt men ändå skönt när väl det var över.

[Dominik]
0

#58 Grymt, det var nånting stort för dig! Är glad för din skull!

Idag vågade jag gå ut, helt själv och promenerade på kyrkogården när det var helt mörkt ute, där fanns inga människor <3

Miccoa
1

lyckades skriva inlägg på iFokus för 2dra gången utan att få jätte "gör jag rätt ellr fel" ångest :)

Mind asks the questions, heart has the answers!