Social ångest iFokus

Social ångest

Etikettskriver-av-mig
Läst 1273 ggr
candyme
2012-01-21 13:39
0

BLÄ.......

Usch.. nu mår jag riktigt dåligt.. hörde nyss min sambo prata i telefon om mig med min syster. De pratade om mig och att jag nu varit arbetslös i ett år och inte hittat ett jobb. De båda var chockad hörde jag de säga…

Mår så dåligt nu, känner mer och mer press på mig.. mst bara hitta ett jobb. Måste börja ringa runt till butiker.. BLÄ!

/Emma

• Redigerat 2020-12-19 23:21 av Lia
Imitra
2012-01-21 21:56
2

Om de inte förstår dig så kanske du behöver förklara lite mer hur det är för dig och hur du känner?

Jag kan också få såna enorma skuldkänslor ibland för att jag "lever på sambon", men jag tror nog att han hellre har en lycklig tjej hemma än någon som gråter varje morgon för att hon ska gå till jobbet och har ångest som en galen.

Det enda man kan göra är att förklara,förklara,och förklara lite till hur det känns.

Förstår han inte så kan en idé vara att ta med honom till din psykolog (om du har kontakt med någon sådan) så kan denne hjälpa dig lite att förklara.

Det är viktigt att man tar saker i sin egen takt har jag märkt, för när jag inte blir pressad klarar jag av lite mer.

Mvh Julia, Medarbetare på Akvariefisk

Madamej.blogg.se