Skakar fortfarande
För ca 30 minuter sedan plingade det på dörren till min lägenhet. Alla som känner mig vet att jag inte öppnar om man inte meddelat att man ska komma(om man vill komma och inte har möjlighet att ringa får man öppna brevinkastet och säga vem det är). Blev livrädd och satt som förstenad i soffan. Tillslut öppnades brevinkastet och något släpptes ner. Jag tänkte att tack och lov så hade jag ingen musik på(eller tv:n för den delen) så att dom inte kunde höra om jag var hemma. Det visade sig att det var ett paket som hade kommit och dom tänkte väl leverera det direkt i handen. Men fy vad rädd jag blev. Det tog 10 minuter innan jag ens vågade ställa mig upp och se vad det var som hade kommit i brevinkastet.
Detta resulterar ju dock i att jag måste gå till COOP idag 17.30, precis när alla är ute och handlar sista grejerna inför julen.
Kan inte sluta skaka. Vill bara dra filten över huvudet och förvinna
- Redigerat 2020-12-19 23:18 av Lia
jag blir exakt likadan när det plingar på dörren. det är det värsta som finns och jag hade en liten etta på 26 kvadrat och ett trasigt brevinkast så man kan öppna det och se in i princip hela lägenheten
jag räknar tre, fyra, fem ljug för mig, ja ljug för mig
Har som tur var en ordentlig hall, så man kan inte se resten av lägenheten från hallen. Men har aldrig varit med om att dom plingar på dörren när jag får ett paket. Får alltid bara lappen om att paketet finns att hämta.
Nä, tycker verkligen inte om när det plingar på dörren
Får också panik när det plingar på dörren eller när telefonen ringer… Ser inte ifram imot att flytta hemifrån:/ då kommer jag känna mig tvungen att öppna.
# 3 Det behöver du inte känna, sen sist har det knackat 3 gånger på min dörr och plingat 2(medans jag varit hemma iallafall). Har inte öppnat en enda gång. Knackningarna var "buknackningar" från nån som på fyllan tyckte att det var kul och plingningarna har varit från posten(skulle lämna ut ett till paket) och jehovas(gjorde misstaget att öppna för dom en gång, fastän jag sa att jag inte delade deras tro så har dom kommit tillbaka flera gånger och skickat inbjudan till möten genom brevinkastet då jag inte öppnat).
Kan känna igen mig vill varken svara i telefon eller öppna dörren .
Telefonen har jag aldrig påslagen bara om den nödvändigtvis måste användas.
Men jag har gjort så att jag dragit mig undan så pass att ingen ringer eller knackar på min dörr mer , det gäller att planera för sig när man lider av Social fobi först då lämnas man ifred