Fluoxetin
Hej.
Igår fick jag fluoxetin utskrivet av min läkare mot min ångest och depression.
är det någon annan som har denna medicin och isf: vad är den värsta biverkningen ni varit med om? de enda min läkare berättat om är att man kan bli dålig i magen, minskad sexlust och vissa får huvudvärk och skumma drömmar i början när man tar dem.
Tacksam för svar.
jag räknar tre, fyra, fem ljug för mig, ja ljug för mig
Jag gick på fluoxetin för några år sedan, i drygt 1½ år. Jag kan inte minnas några direkta biverkningar som så, möjligtvis biten med sexlusten, men annars var det lugnt. Skumma drömmar har jag alltid haft, så där kan jag inte riktigt säga bu eller bä. 
Vänliga hälsningar
Jenny, sajtvärd på Agility iFokus
Driver även bloggen Hundtokiga

Hej! Jag lider inte av Social fobi utan hamnade mer här av ren nyfikenhet. Jag har ingen i min närhet som lider av det heller. Men jag har gått igenom många depressioner och den depression som vart värst fick jag hjälp att ta mig ur med hjälp av just Fluoxetin. Jag säger som #1 jag kan inte komma på några direkta biverkningar mer än totalt förlorad sexlust. Den har tyvärr inte dykt upp än och nu är det nog 1år sen jag slutade. Men det kan ju iofs bero på annat. Men vad jag vill säga är att min erfarenhet av just Fluoxetin är bra!
okej, för jag har också som #1 alltid haft skumma drömmar så jag märker nog ingen skillnad på just den biten.
imorgon har jag ätit den i en vecka och under den här första veckan har jag märkt att jag har mer ångest än vad jag hade innan (som läkarn sa kunde hända i vissa fall) så jag hoppas att det blir bättre snart. igår bröt jag ihop totalt och ville nog gärna skylla det på medicinen och ville inte fortsätta äta den.
hur lång tid tog det för er att märka den positiva skillnaden som denna ska ge?
#3 Nu när du nämner det så kommer jag svagt ihåg att jag under en tid tycktes bli värre. Var säker på att Fluoxetinen inte hjälpte och ville sluta, men mor min fick mig att fortsätta.
Kommer dock inte ihåg hur lång tid jag var sån, max 2-3 veckor kanske?
Sedan gick det stadigt uppåt, det var ju inte alls som ett hopp mellan att vara ett vrak och lyckligast i världen. Min mor märkte framför allt att det var skillnad, eftersom hon var den som umgicks mest med mig i familjen och alltid fått ta alla duster.
Vänliga hälsningar
Jenny, sajtvärd på Agility iFokus
Driver även bloggen Hundtokiga
imorogn är jag inne på andra veckan och känner fortfarande ingen skillnad och ingen har sagt att jag verkar gladare eller mer utåt heller. fortfarande lika mycket ångest som förra veckan, om inte värre. klarade inte av att sitta still på varken bussen eller tåget i morse eller i eftermiddags och min doktor sa att rastlöshet kan vara en biverkning, men kommer jag bli såhär under hela tiden som jag äter den vill jag förmodligen inte fortsätta

Ge den en chans. Det är svårt att säga när fulleffekt uppnås. Men en månad tror jag du bör äta honan du värderar. Lycka till!