Har ni husdjur ?
Har läst väldigt mycket om olika fobier och psykiska sjukdomar, och kommit fram till att djur får människor att känna sig nöjda, glada och värdefulla. Dessutom är inte djur lika läskiga som djur, speciellt hundar. Man kan prata med dom, krama dom och ge dom kärlek och få det tillbaka.
Så jag undrar om ni har några husdjur. Släng gärna en bild på favoriten ;)
Har nu bara 4 eftersom Timjan dog igår 
#1 Vilken fin kanin!
#2 Awww dom är så gulliga tillsammans :)
#3 Vacker katt. Ser ut som att h*n tänker på nånting
#4 Beklagar. Försök att inte tänka på det så kommer det att gå bra!
Här finns det massa husdjur!
8 möss blir det på fredag, just nu har jag 6st och två leopard gecko. Har även en mexican red knee tarantula
Slänger en bild på Fight med hennes priser från utställningen! Best In Show och A-pris :D
# 5 Ja, Éire är världens mysigaste
Hoppas bara Mejram klarar sig iallafall. Hon har varit ganska nere sen hennes syster dog
5# Katten e en hona precis som vovven=) Katten e en liten tänkare lugn som synden men hon kan få för sig saker ibland=) riktigt liten dam, som ska vara med över allt
1 katt
1 hund
2 papegojor
Nu vart det bara 3. Freedom dog igår 
har 12 hundar :)
skulle kännas vääldigt tomt utan dem! de är de bästa vännerna man kan ha! :)
Jag har två katter, men en av dom är min speciella goding som alltid känner när jag mår dåligt, och då håller hon sig nära :) Hon sov runt mig hals när hon var liten, det är ett speciellt förhållande vi har jag och missen :)
Mvh Julia, Medarbetare på Akvariefisk
Jag har en hund, och hon hjälper mig mycket med socialfobin. Jag är en sådan person som ÄLSKAR att vara utomhus, att promenera, gå ut i skogen, osv. Tyvärr så vill jag inte umgås med folk, så jag undviker helst att be en vän om sällskap, och socialfobin hindrar mig ifrån att gå ut ensam.
Har jag däremot min hund med mig så har jag henne att fokusera på, hon är min "anledning" till att gå ut utan att känna mig bortkommen.
Superskönt är det!
För övrigt så är hon ju min lilla älskling, jag har haft henne i snart 5 veckor och jag älskar henne så mycket. 
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Jag har två råttor. Skaffade dem dels för att jag älskar djur och ville ha råttor, dels för att de skulle hjälpa mig att må bättre. Jag tycker de hjälper
När jag är med dem tänker jag inte på mina egna bekymmer.
Min vardag skulle inte gå runt utan mina djur.
Då jag inte går utanför dörren utan mina hundar t.ex.
Har 2 hundar, 1 schäferhane och 1 Samojed/schäferhane
6 kaniner av olika ras och storlek.
Minsta på 700g och största på 7,5kg.
2 katter varav ena är döv.
2 kampfiskhonor och 1 mal.
På bilden ser ni 3 av mina "små" vänner.
Schäfern Ikaross, katten Ghost och kaninen Ophelia.
Vänliga hälsningar Sanna.
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus 
Jag hade aldrig kommit ur min Social fobi om det inte vore för min hund. Hon är den som har fått mig att gå ut, möta världen och försöka hålla ett stadigt psyke för hennes skull. Hon blev en stor del i min rehabilitering, och det är jag sååå glad över!
Jag hade aldrig kommit såhär långt utan dig!
Precis så är det med mig och mina hundar.
Man är stark för deras skull. En svag flockledare är ingen bra flockledare.
Då kan allt gå åt pipsvängen.
Men sedan vet jag att schäfern skyddar mig om det händer något.
Vi tränar IPO tillsammans och det innebär en del "skyddsarbete", sk polisarbete.
Det har gjort en enorm förändring i vårat förhållande till varandra.
Vi litar mer på varandra, är mer lyhörda till varandras kroppssignaler.
Min andra hund har inget intresse för just skyddsdelen i träningen men han är stor och då håller sig folk borta.
- Jag vill absolut inte ha okänt folk för nära.
Samtidigt är de en stor hjälp när man möter folk man känner och man blir tvungen att prata med när man ses.
Då kan jag få dem att fokusera mer på hundarna än mig.
Förut gick jag inte ens ut pga rädslan för okänt folk.
Nu kan jag känna mig lugn, så länge jag har minst en av dem med mig.
#20 Ja! Jag har provat lite skyddsträning på hemmaplan och det gillas, men vet inte om det är speciellt bra ifall det kan slå slint i hunden IFALL det skulle hända något. Jag vill ju helst inte behöva avliva henne pga att hon skyddat mig :/ Då skulle ag aldrig förlåta mig.
Trots att jag vet, precis som du, att hunden skyddar till varje pris.
Man känner sig lite säkrare.. På något konstigt sätt :/
Håller med ang det att "ifall det händer något".
Man vet ju aldrig med hunden.
Schäfern blir 8 år iår så träningen är inte särskilt avancerad.
Men ja, man är ändå försiktig IFALL att.
Egentligen är det ju inte konstigt, hunden har ju i alla tider använts som "skydd" :)
#24 Oj, har du ekorrar som husdjur?! :o eller vad är chipmunks och flygpungsekorrar?? Finns det som dominesticerade husdjur?
#26 Ja jag har ekorrar som husdjur lagligt :) Uppfyller alla kraven och så. Dom är helt underbara, speciellt flygekorrarna vilket är riktigt tama! Men det tar lite tid att samla ihop all kunskap som krävs när man ger sig in på exotiska djur. Fick läsa på ett bra tag ^^