Social ångest iFokus

Social ångest

Etikettarbete-skola
Läst 1563 ggr
Wand
0

Valet och kvalet...

Sedan igår har jag suttit och sökt Au Pair-jobb i några olika länder + Sverige, då jag känner att jag verkligen måste komma iväg. 

Jag fick ett mail för någon timme sedan om en familj som var intresserade av att anställa mig, de berättade "lite" om sig själva, vart de bor osv. De bor utanför London i England, och det är då en pojke på 2 år som jag kommer få ta hand om.

Det är verkligen drömmen för mig! Komma till det bästa landet i hela världen, och göra något som jag faktiskt kan; ta hand om barn. Kanske inte drömmer om att ta hand om barn, men det är ju inget svårt direkt.

Men då kommer man till det där lilla problemet också då, såklart…

Ska jag åka dit själv? Utan hjälp? Utan vägledning? Ska jag träffa okända personer från ett annat land? Ska jag bo med okända människor? Tänk om jag gör fel? Tänk om jag inte trivs? Vågar jag säga emot? Vågar jag vara fri?

Jag har hund och pojkvän, så det finns ju fler hinder än socialfobin. Dock så är ju detta minimala problem - min pojkvän får åka och hälsa på, och jag misstänker att jag får åka hem ibland. Dessutom kan min syster ta hand om min hund när jag är borta.

Men rädslan för vad som kan gå snett, eller allt som jag måste uppnå på egen hand…

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

• Redigerat 2020-12-22 00:38 av Lia
Denna kommentar har tagits bort.
[Sniff]
0

Precis så känner jag också, om det mesta jag vill göra. Jag skulle vilja bo i ett kollektiv när jag flyttar hemifrån tex, men jag vet inte om jag vågar flytta till okända människor och bo bland dem…

Du får helt enkelt försöka ställa fördelarna mot nackdelarna och känna efter om det är värt det. Det blir säkert jätteroligt om du åker dit! Glad

Haha, ser nu att det var för ett tag senSkäms

Wand
0

#2 Jo precis! Just nu så känner jag att jag vill gå klart skolan med min klass och ta studenten osv innan, så det blir inför nästa sommar istället. Men nog ska det ske en vacker dag! Skrattande

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

[Sniff]
0

#3 Heja! Skrattande