hur ska jag göra?
Hej!
jag har fått diagnosen Social fobi för någon vecka sen, dom ringde från psyk och sa att dom beslutat att jag ska få behandling men att det kan dröja upp till ett år pga att dom är underbemmande just nu. Vet inte hur jag ska klara det i ett år, jag bor mycket hos min pojkvän som fortfarande bor hemma hos sin pappa, hans pappa har inget körkort så det är nästan jämt folk på besök där, oftast i köket. Har nu fått höra att han tycker jag är konstig och ligger på rummet och latar mig, för att jag undviker köket när det är folk där, och när jag nån gång har gått in dit så har jag istället fått höra att jag är otrevlig som inte pratar med nån, min pojkvän vet om dom här problem men har inte så mycket förståelse känns som han tror att mitt problem bara skulle kunna gå att trolla bort och skyller på att ja inte ska tänka så mycket, så jag blir inte så sugen på att berätta om mina problem för hans pappa när inte ens min pojkvän förstår hur svårt det är för mig.. nån som vet hur jag ska göra för att kunna klara av att fortsätta bo hos min pojkvän? känner just nu att de inte verkar finnas nån lösning :(
- Redigerat 2020-12-19 23:11 av Lia
Prata med din pojkvän. Är han menad för dig så kommer han förstå, om inte, då är han inte något att fortsätta dras med… Kan låta tufft, men det är trots allt DU som ska må bra!
MVH Viktoria S
- Sajtvärd på Agility Ifokus