Social fobi + gynundersökning!
Det är så att jag antagligen har fått någon infektion eller något annat i underlivet och de på sjukvården kanske inte kan ta reda på vad det är utan en gynundersökning. Jag var där idag men klarade absolut inte av att ens sätta mig i gynstolen, fick panik redan då jag kom in i rummet, skakade och grät.
Slapp för den här gången och fick istället lämna blodprov, men hur ska jag klara detta om det nu är så att de MÅSTE kolla? Jag kan inte ens tänka mig att vara så intim inför någon som jag inte ens känner, känns som att jag hellre vill dö. Hur ska jag göra? :(
// Polly
- Redigerat 2020-12-22 00:34 av Lia
När jag var tvungen att gå dit, berättade jag om mina problem för läkaren. Bara det är ju såklart jättejobbigt, men jag tror att det är bra att läkaren får veta och kan försöka hjälpa dig komma över rädslan.
Jag låg ju där i stolen och nästan grät, och det är ju inget jag vill utsätta mig för igen. Men tyvärr är det ju en såndär sak som är oundvikligt…
Men som sagt, jag tror att det är bäst att berätta hur läskigt, och varför du tycker det, för läkaren.
Lycka till!