Social ångest iFokus

Social ångest

Etikettber-om-råd
Läst 1228 ggr
[Chayar]
2012-08-13 22:47
0

Ångestattack?

Har reflekterat mycket över mina "ångestattacker" (Jag säger så för jag kommer helt enkelt inte på något bättre att kalla dom).

Vid sociala tillfällen, i skolan, med vänner eller på nya ställen, drabbas jag ofta av omedelbar trötthet och ett slags illamående samtidigt som jag kände ett starkt behov av att lämna platsen och åka hem till mitt mörka rum.. Jag kan ha det trevligt och skratta men plötsligt säger min kropp och hjärna "Du mår inte bra, du måste åka hem".

Detta blev en hemsk beskrivning, men jag undrar om det är vad jag tror "Ångestattacker" och om någon har något liknande?

Jag ber om ursäkt om detta inte är rätt plats att lämna detta.

• Redigerat 2020-12-22 00:30 av Lia
[Besan]
2012-08-15 05:46
0

Ja det låter ju som att det mycket möjligt kan vara en typ av Social ångest. Alla upplever ju den olika! Jag känner mig iaf igen mig i det du beskriver..

Ibland kan jag bli hemskt trött och må illa då jag umgås med nytt folk, är i skolan osv, men ibland kan jag istället få en kraftig puls och känna mig speedad (fast i negativ bemärkelse)

[Älskamig]
2012-08-19 16:58
0

Den känslan upplever jag ständigt när jag ska göra något socialt.. Känner nästan som att mitt rum ropar "Kom hit igen, snälla" ..

Rarity
2012-08-22 18:38
0

Ja, jag känner också igen känslan. Jag kan ha jätteroligt någonstans, men helt plötsligt blir jag trött och ingenting känns skoj längre. Vill liksom bara hem till min trygghet.

[RosaPower]
2012-08-22 22:46
0

Jag känner också igen det!

I skolan vid sociala tillfällen så blir jag alltid illamånde och vill hem till tryggheten! Det blir som att jag bara fouserar på att ta mig hem osv vid sådana tillfällen.