Social ångest iFokus

Social ångest

Etikettber-om-råd
Läst 2035 ggr
Harakullen
5

Körkort! Urg...

Ja, körkort! På den körskola jag är inskriven på så finns det ingen hjälp för en person som mig. Jag har fruktansvärt svårt att överhuvudtaget lämna mitt hem och att bemöta andra och sitta i samma bil med en främling till körskolelärare, men även att sitta snällt och stilla och göra de där övningstesterna och sitta och plugga för körtestet osv, är Fruktansvärt hemskt men även smärtsamt för min del då stessen växer och skapar enorm smärta i hela kroppen, men framförallt magen som plågar mig med toalettbesök.

Kan köra och har övningkört privat sedan 16 års ålder, idag 22 år. Att klara de där proven är en annan sak, precis som alla andra prov i skolan som aldrig gick någo vidare.

Någon som har andra knep och som har gått igenom samma sak?
Hur har ni lyckats och gått till väga för att ta körkort?
Någon bra körskola som mer anpassat för folk med Social fobi?

• Redigerat 2020-12-22 00:28 av Lia
Rajas
0

Jag känner och har haft det precis som du, nu har jag bara magen som krånglar men jag vet hur du känner, jag är 21 och har ännu inte vågat göra provet eller uppkörningen.. :/

Mvh Millan

Rarity
0

Jag tycker du är duktig som iaf kommit så långt som till en körskola! :) Själv är jag 27 år och kämpar fortfarande med att våga börja övningsköra…