En ide...vad tror ni?
Jag har extrem Social fobi, klarar inte att möta nån jag känner inte ens mina vänner förutom min kille som är världens snällaste o ställer alltid upp och finns när jag mår dåligt. Nu har jag kommit på en ide som kanske funkar, om jag och mina närmaste, min kille o mina släktingar som inte bor i samma stad, om vi kommer överens om att dom inte får kontakta mig förräns jag klarar av att gå in på den affär där jag alltid möter nån jag känner. Alltså då är de ju verkligen illa o jag kommer må skit o de kommer va hemskt. Men om de verkligen är så att man verkligen är tvungen tror ni inte att man gör de då? Måste fråga hur många av er med lika stor Social fobi har nån i er närhet som ställer upp om ni behöver nåt som ni inte klarar själv? Alla? Detta ultimatum har ju funkat på endel missbrukare o då har dom slutat med missbruket. Nu är ju de här inte ett missbruk men de krävs ju ändå att man måste besegra lika stort berg för att ta sig ur de här? Jag har nämnt de här förslaget åt dom o dom trodde på de men att dom vet inte om dom kommer att kunna låta bli o svara om jag ringer och mår dåligt. Men jag vill höra vad ni tycker innan man provar något sånt här för de kommer vara svårt för både mig o dom i så fall.
- Redigerat 2020-12-19 23:02 av Lia
Absolut, jag har själv tänkt på detta men eftersom mina föräldrar är lite för snälla och bara känner sig dumma om dom inte hjälper mig så blir det svårt när jag fortfarande bor hemma. :) Men det tycker jag absolut att du ska testa.